
همه چیز درباره خرید موبایل ، تبلت و کامپیوتر برای کودک

پیش از آن که شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) با رقم عجیب ۲۶ میلیارد دلار به مالکیت مایکروسافت دربیاید، می دانستیم که شرکت Salesforce (فعال در زمینه تولید نرم افزارهای سازمانی و شرکتی) نیز قصد خرید آن را داشته است. اما به تازگی اطلاعاتی در این باره منتشر شده که نشان می دهد جز این دو کمپانی، دست کم سه شرکت دیگر نیز از مشتریان این مرجع کاریابی آنلاین بوده اند. اما جالب تر از نام مشتریان احتمالی، شیوه توافق مایکروسافت و لینکدین برای انجام این معامله بزرگ است. بر اساس اسناد منتشر شده، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۶ با همتای خود جف واینر (Jeff Weiner) ملاقات کرد. البته واینر در آن تاریخ با مقامات سه کمپانی دیگر (که نام آنها به طور رسمی فاش نشده) هم دیدارهایی داشته. وبسایت Recode در این میان به نام هایی چون گوگل و فیسبوک اشاره می کند. به نظر می رسد هرکدام از این خریداران پیشنهادهای خود را، که ترکیبی از پول نقد و خرید سهام بوده، به مدیران لینکدین ارائه داده اند. در میانه های رقابت برای ارائه پیشنهادها بوده که گوگل و فیسبوک به خاطر بالا رفتن بیش از حد قیمت خود را کنار کشیده اند. کمپانی نرم افزاری Salesforce تا لحظه آخر پا پس نکشید، اما نتیجه کار نشان می دهد که این کمپانی علی رغم تمام تلاش هایش، در نهایت حریف جیب پر پول اهالی ردموند نشده است. حال سوال اساسی در این میان این است که آیا بزرگترین خرید تاریخ مایکروسافت می تواند برای این شرکت سودآور باشد یا نه؟ به خصوص که این کمپانی سابقه انجام خریدهای بزرگ، اما توام با شکستی چون نوکیا را نیز در کارنامه خود دارد.

به ایام سال نو نزدیک می شویم و معمولا در این روزها بسیاری از خانواده ها تصمیم می گیرند تا دستگاه های جدیدی همچون تلویزیونی تازه را برای خانه ی خود تهیه نمایند. در خرید یک تلویزیون فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود و در همین راستا بیانیه خبری از جانب دفتر روابط عمومی سامسونگ در تهران برای دیجیاتو ارسال شده است که می توانید آن را در ادامه ی مطلب مطالعه نمایید. تلویزیون امروزه کالایی مهم، اساسی و ضروری به شمار میرود. کاربران معمولاً هنگام خرید تلویزیون، وقت زیادی برای بررسی انواع مدلهای موجود در بازار صرف میکنند تا محصولی انتخاب کنند که هم نیازشان را برطرف کند و هم با توجه به بودجهشان از بهترین و بیشترین کارایی برخوردار باشد. این روند نهایتاً به خرید تلویزیونی منجر میشود که چند سالی مهمان خانه کاربران خواهد بود. به همین دلیل توجه به برخی ویژگیهای یک تلویزیون در هنگام خرید، باعث میشود تا خرید این کالای اساسی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. کیفیت تصویر تلویزیون یکی از بارزترین مشخصههای یک تلویزیون، میزان کیفیت تصویر یا همان رزولوشن است. سالها از معرفی تکنولوژی FHD میگذرد، تلویزیونهایی که با رزولوشن دو میلیون پیکسلی خود بر بازار تلویزیون فرمانروایی میکردند. در حال حاضر آخرین تکنولوژی موجود در زمینه کیفیت تصویر تلویزیونها، تلویزیونهای UHD با رزولوشن هشت میلیون پیکسل (یعنی چهار برابر تلویزیونهای FHD) است که در واقع جزئیات تصویر را چهار برابر بیشتر در اختیار مخاطب قرار میدهد. از آنجا که ضبط تصاویر UHD با دوربینهای پیشرفته انجام میشود، پخش این تصاویر نیز به گونهای باورنکردنی مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهد به طوری که بییننده به هنگام تماشای یک فیلم UHD احساس میکند در صحنه ضبط آن فیلم حضور دارد و بازیگران جلوی دیدگان وی در حال ایفای نقش هستند. تصویر زنده و هیجان تماشای تلویزیون با کیفیت UHD چنان است که در سراسر جهان افراد، تماشای محتوای با کیفیت UHD را به تماشای سه بعدی ترجیح میدهند. با توجه به در دسترس بودن محتواهای ویدئویی متعدد آنلاین با تلویزیونهای UHD کابران میتوانند از تماشای فیلمها یا ویدئوها لذت ببرند. با توجه به این موضوع، شرکت سامسونگ در سال جاری تلویزیونهای UHD را با طراحی متنوع و در سایزهای مختلف از 40 تا 88 اینچ برای جلب رضایت مشتریان از تمام اقشار روانه بازار کرده است. هوشمند بودن تلویزیون امروزه تلویزیونها نیز همچون سایر دستگاههای هوشمند از قبیل موبایل و تبلت و... قادر به ارائه سرویسهای مختلف اینترنتی هستند. این تلویزیونها سرویسهای مختلفی را به کاربران ارائه میکنند. کاربران میتوانند با تلویزیون هوشمند خود همچون یک کامپیوتر شخصی، به مرور صفحات وب بپردازند، فیلم ها یا کیلیپ های ویدئویی آنلاین را ببینند و روی تلویزیون نرمافزار موردنظر خود را نصب یا حتی بازی کنند. تولیدکنندگان تلویزیون پا را فراتر از این گذاشتهاند و امکانات ویژهای برای کاربران در نظر گرفتهاند. شرکت سامسونگ برای کاربران ایرانی تلویزیونهای خود انواع نرمافزار، بازی و برنامههای رایگان فارسی را در نظر گرفته است. همچنین تلویزیونهای هوشمند سامسونگ امکان کنترل صوتی و کنترل حرکتی تلویزیون را نیز فراهم میکنند. کاربران میتوانند با ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ و دستورات صوتی به زبان فارسی نیز تلویزیون خود را کنترل کنند. طراحی تلویزیون یکی دیگر از ویژگیهایی که کاربران باید در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کنند، شکل و طراحی و همچنین تناسب تلویزیون با دکوراسیون داخلی خانه است. معمولاً تلویزیون در قسمت نشیمن یک خانه قرار میگیرد و مرکز توجه ساکنان و مهمانان است. به همین دلیل نیز طراحی، نمای تلویزیون و پایه آن و همچنین قابلیت قرارگیری روی میز یا نصب دیواری آن از موارد مهم در انتخاب یک تلویزیون است. سامسونگ چهار سال پیش اولین تلویزیون Curved را به بازار معرفی کرد که در زمینه طراحی و شکل در نوع خود منحصربهفرد بود. امسال نیز سامسونگ اولین تلویزیون بدون قاب Curved را به بازار معرفی کرده است، در طراحی این تلویزیون تلاش شده عناصر غیرضروری، حتی پیچهای پشت تلویزیون حذف شود تا محصولی زیباتر و شکیلتر در اختیار کاربران قرار گیرد.

پس از توافق میان ایران و کشورهای ۵+۱، به نظر می رسد که در های کشور در حال باز شدن بر روی کسب و کارهای خارجی است. در همین راستا به تازگی مدیرعامل شرکت پست ایران، در مصاحبه ای اعلام کرده است که به زودی امکان خرید از آمازون و eBay برای کاربران ایرانی فراهم خواهد شد. آمازون و eBay از جمله مشهور ترین فروشگاه های آنلاین در سطح جهان به شمار می روند که تا کنون امکان استفاده از خدمات آن ها برای کاربران ایرانی فراهم نبوده است. حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست، در مصاحبه ای با روزنامه دنیای اقتصاد اعلام کرده است که این نهاد با مشارکت بخش خصوصی به بحث خرید از فروشگاه های اینترنتی خارجی ورود پیدا کرده است. به گفته مهری در حال حاضر شرکتی با فروشگاه eBay قرارداد بسته است و از مهر ماه خرید از این فروشگاه برای ایرانیان ممکن می گردد. همچنین شرکتی دیگر نیز با علی بابا و آمازون به تفاهم رسیده و امکان خرید و تحویل سفارش از این دو مجموعه نیز به زودی برای کاربران ایرانی فراهم می گردد. مهری در ادامه صحبت های خود، آمار جالبی را نیز در رابطه با تحویل سفارشات اینترنتی ارائه داده است. به گفته مدیرعامل شرکت پست ایران، در سال ۹۳ حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان از فروشگاه ها دریافت و تحویل مردم شده است. مهری پیش بینی کرده است که این آمار در سال جاری افزایشی ۷ درصدی را پشت سر گذاشته و به ارزشی ۴۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند. به نظر شما فراهم آمدن امکان سفارش از سایت های خارجی بر روی کسب و کار فروشگاه های اینترنتی داخلی تاثیر می گذارد؟ آیا با ایجاد فضای رقابتی، شرایط برای کاربران بهبود پیدا می کند یا این موضوع صرفا باعث نابودی کسب و کارهای ایرانی می شود؟

بر خلاف iOS، اندروید بر روی موبایل های بسیار متنوعی در دسترس است؛ این موضوع در عین اینکه گزینه های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد، مسأله شیرین بهترین انتخاب را نیز با خود به همراه دارد. گوگل با در نظر گرفتن همین موضوع، به تازگی سرویسی را معرفی کرده است که کاربران با استفاده از آن می توانند بهترین موبایل اندرویدی ممکن را بر اساس نیازشان انتخاب نمایند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. سرویس جدید Which Phone نام دارد. با مراجعه به این سرویس، در مرحله اول از شما خواسته می شود تا اولویت هایی که در یک موبایل به دنبالش می گردید را مشخص نمایید. برای مثال می توانید عکاسی، وب گردی و بازی را در این بخش انتخاب کنید. با انتخاب هر بخش، سیستم سؤال هایی را مطرح می کند تا با نحوه استفاده شما بیشتر آشنا شود. برای مثال در بخش دوربین در مورد تعداد عکس هایی که در هفته می گیرید، پرسشی مطرح می گردد و یا در قسمت بازی، سبک بازی های مورد علاقه شما پرسیده می شود. در نهایت Which Phone بر اساسی اطلاعاتی که جمع آوری می کند، بهترین تلفن های اندرویدی موجود را به شما پیشنهاد می دهد و اطلاعاتی دقیق در مورد هر یک از آن ها را ارائه می کند. شما با مراجعه به این آدرس می توانید از سرویس Which Phone استفاده نمایید. در قسمت نظرات از الویت هایی که در یک تلفن هوشمند به دنبالش هستید برای ما بنویسید و گزینه ای که Which Phone به شما پیشنهاد می دهد را عنوان کنید.

فاکسکان یک شرکت تایوانی است که کار اسمبل کردن آیفون را بر عهده دارد و چندی پیش پیشنهادی 5.3 میلیارد دلاری را برای خرید شارپ مطرح کرد و حالا ظاهرا بر آن شده تا با بالا بردن قیمت پیشنهادی خود این شرکت ژاپنی را هر طور که شده از آن خود نماید. رقم جدید برابر با 5.45 میلیارد دلار است و آنطور که منابع مطلع اعلام داشته اند می تواند دل سهامداران مخالف را نرم کند. البته لازم است اضافه نماییم که طبق اعلام فردی که مدعی شده اطلاعات خوبی در این رابطه دارد، فاکسکان تصمیمی برای خرید سهام سهامداران شارپ ندارد و در مقابل می خواهد با ترزیق 349 میلیارد ین یعنی بالغ بر نصف مبلغ پیشنهادی اش به شارپ، به جمع سهام داران آن بپیوندد و از این طریق حدودا دو سوم سهام آن را صاحب شود. علاوه بر این گفته می شود که فاکسکان قصد دارد میزانی از سهام ممتاز شارپ را هم که عمدتا در اختیار دو بانک اصلی این شرکت یعنی گروه مالی Mitsubishi UFJ و Mizuho است به ارزش 225 میلیارد ین خریداری کند. گفتنی است که سهام ممتاز این شرکت سال گذشته و بعد از آن در اختیار این دو بانک قرار گرفت که آنها توافق کردند برای دومین بار در سه سال گذشته شارپ را از خطر ورشکستگی نجات دهند و از آن حمایت مالی به عمل بیاورند. 45 میلیارد ین پیشنهادی فاکسکان برای خرید زمینی که کارخانه پنل سازی شارپ در ساکای ژاپن روی آن احداث شده هم بیشتر از رقمی است که رقیب ژاپنی آن یعنی اینوویشن نتورک (یک صندوق سرمایه گذار ژاپنی با حمایت دولتی) پیشنهاد داده بود. محض اطلاع تان باید بگوییم که این صندوق پیشنهاد داده در ازای پرداخت 300 میلیارد ین (کمتر از نصف مبلغ پیشنهادی توسط فاکسکان) سهام جدیدی را از شارپ را خریداری کرده و کنترل این شرک را دریافت نماید. اما در صورت نهایی شدن چنین قراردادی، هیچ مبلغی بابت سهام ممتاز دو بانک یاد شده باقی نمی ماند. گفتنی است که شارپ، فاکسکان و اینوویشن نتورک از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که مقامات رسمی ژاپن نیز با اشاره به تکنولوژی شارپ در زمینه ساخت پنل نمایشگر، از کنترل یک شرکت خارجی بر آن ابراز نگرانی کرده اند. فاکسکان نیز در واکنش به این نگرانی ها وعده داده که مدیران ارشد این شرکت را برکنار نخواهد کرد و قصد تعدیل نیرو در آن هم ندارد. در پایان باید اضافه کنیم که Terry Gou رئیس هیئت مدیره فاکسان این هفته به ژاپن سفر کرده تا ملاقاتی با مقامات دولتی این کشور داشته باشد و ظاهرا هم سخنرانی کوتاهی را برای هئیت مدیره شارپ ایراد کرده است.