خریدار

اشتراک گذاشته شده با :

حجم فروش اینترنتی

خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجرب
خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجرب
خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجربه می‌کند به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده‌اند و خرید اینترنتی ایرانی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین سالانه به‌طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم به آهستگی شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده‌اند. آمارها و واقعیت‌ها حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند. تنها در سال ۲۰۱۵، ارزش فعالیت‌های تجاری این فروشگاه‌ها از رقم ۱۷٫۴ میلیارد دلار گذشت. این رقم در حالی است که اکثر جمعیت ایران هنوز متقاعد نشده‌اند که به‌صورت آنلاین خرید کنند. برآوردها نشان می‌دهد که خرید اینترنتی ایرانی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین سالانه به‌طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. اینترنت در طی چند سال گذشته با بیشترین سرعت در ایران گسترش‌یافته است. آمارهای ۱۰ ماه گذشته نشان می‌دهد که میزان نفوذ اینترنت در ایران به ۸۲٫۱۲ درصد رسیده است. این رقم حتی در برخی شهرها بیشتر از ۱۰۰ درصد است. ایران اخیراً فاز نخست شبکه اطلاعات ملی را راه‌اندازی کرده که درنتیجه آن سرعت اینترنت به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. حداقل ۱۹ میلیون ایرانی از طریق گوشی‌های همراه خود از اینترنت استفاده می‌کنند. شهروندان ۶۰۰ شهر به اینترنت ۳ جی و ۲۰۰ شهر به اینترنت ۴ جی دسترسی دارند. نرخ نفوذ تلفن همراه در ایران ۹۴٫۴۶ درصد است. این میزان از نفوذ اینترنت زمینه را برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم می‌سازد. سفارش یک محصول به‌صورت آنلاین در ایران با دیگر کشورهای توسعه‌یافته تفاوت ندارد. ایجاد فرهنگ اعتماد و خرید آنلاین در بین شهروندان ایرانی کار آسانی نیست و فروشگاه‌های اینترنتی نظیر دیجی کالا، بامیلو و زنبیل به قطب‌های اصلی چنین فعالیت‌هایی تبدیل‌شده‌اند. فروشگاه‌های آنلاین همکاری نزدیکی با شرکت ملی پست ایران دارند. شرکت ملی پست ایران در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های روز، سرعت فعالیت خود را بالا ببرد. یکی از این فناوری‌ها سرویس ردگیری بسته‌های پستی است. با استفاده از سرویس «ردگیری مرسوله‌ها» توسط ارسال‌کننده و دریافت‌کننده می‌توان به‌راحتی از طریق سایت شرکت ملی پست از آخرین وضعیت ارسال مرسوله‌ها مطلع شد. درزمینهٔ خرید اینترنتی ، پلیس آنلاین نقش مهمی درزمینهٔ مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ایفا می‌کند. پلیس با جرائمی نظیر کلاه‌برداری، توهین به افراد،هک و نفوذ به سرورها مقابله می‌کند. منبع: پرس تی وی

حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه های اینترنتی
حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه های اینترنتی
حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه‌های اینترنتی در سال ۱۳۹۴ طبق آمار اعلام شده توسط شرکت پست ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی در ایران دارای مجوز و طرف قرارداد با پست در حال فعالیت هستند. براساس این آمار و ارقام در هشت ماه اول سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید اینترنتی از طریق درگاه پست انجام شده است که این میزان رشد ۱۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به جهت ارسال مرسولات داشته است. ارزش خرید اینترنتی کالاها از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران در دوره هشت ماه اول سال ۱۳۹۴ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که این رقم رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد. حسین مهری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده است که در حال حاضر ۵۰ شرکت طرف قرارداد با شرکت پست هستند که ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی با آنها همکاری می‌کنند و در نهایت برای ارسال مرسولات خود از درگاه پست استفاده می‌کنند. همچنین سامانه خرید و فروش شرکت پست با نام Ebazar با اتصال به حدود ۷۵۰ فروشگاه برای ارائه خدمات فروش اینترنتی در استان‌های مختلف راه‌‎اندازی شده است. منبع: خبرگزاری مهر