خریدار

اشتراک گذاشته شده با :

خرید


۹ چیز که شما را از خرید متنفر می کند
۹ چیز که شما را از خرید متنفر می کند
از چه چیز خرید کردن، باید بدمان بیاید؟ حتی اگر آن خرید مربوط به خرید لوازم آرایشی باشد؟ خب، به موارد بسیار زیادی می‌توان اشاره کرد. از نوردهی فوق‌العاده زیبای مغازه‌ها که باعث می‌شود عزت نفس‌تان زیر سوال رود تا کیف‌های لوکس و تجملی که با دیدن آنها خشکتان می‌زند، ”خرید درمانی“ برای کسانی که از آن هراس دارند، معنای کاملا متفاوتی دارد. اما نیازی به نگران نیست چرا که بسیاری از افراد مخالف خرید بود و دقیقا احساس مشابهی دارند. در ادامه نظرات 7 خانم که دلایل تنفر خود از خرید را با ما در میان گذاشته‌اند بررسی خواهیم کرد. – جستجو برای خرید یک چیز در میان ۳۷۱ قفسه باعث می شود تا شما کاملاً زمان را از دست بدهید: گویی شما در یک مسابقه شگفت انگیز هستید که هیچ گونه جذابیتی ندارد. در این زمان است که متوجه می شوم ۶ بار در اطراف فروشگاه چرخیده ام و این یعنی باید پیاده روی زیادی انجام دهم. -انتخاب ها آنقدر زیاد است که شما سردرگم می شوید: من تنفر دارم از حس قوطه ور شدن توسط تنوع انتخاب هنگامی که در مغازه یا فروشگاه هستم. ماری لوئیس می گوید دوستانم از خرید با من نفرت دارند؛ زیرا من چیزی را انتخاب می کنم که برای همیشه و همه جا مورد استفاده باشد. این روزها حتی خرید دستمال توالت می تواند تبدیل به یک مصیبت وحشت آور شود. – تلاش همه جانبه برای یک چیز واقعاً کابوس است: پیدا کردن آنچه دقیقاً شما می خواهید، واقعاً یک شاهکار است. وقتی یک لباس را انتخاب می کنید و داخل اتاق پرو می شوید، نبود فضای کافی برای حرکت یا آویزان کردن لباس باعث دردسر می شود، به خصوص زمانی که به جای در از پرده استفاده شده باشد. – شما یا هدفتان توسط فروشنده نادیده گرفته شده است: گاهی فروشنده، همه حواسش به پول شما است یا نظاره گر و مراقب، شما است زمانی که در فروشگاه قدم می زنید. ولی شما فقط گاهی برای انتخاب، نیاز به کمک دارید. من درک نمی کنم وقتی فروشنده می پرسد چه چیزی واقعاً می خواهید؟ هدفش از پاسخ شما شنیدن یا از سر باز کردن است. – پیشنهاد های ویژه باعث می شود احساس کنید در میدان مین هستید: گوناگونی انتخاب های ویژه برای خرید یک تی شرت، باعث می شود تا حس کنم، نفسم بند آمده است. هنگامی که من به مغازه می روم، به سختی می توانم روی لیست خریدم تمرکز کنم. – به نحوی شما تنها کسی هستید که در این مکان حضور دارید یا این مکان متعلق به شماست: هنگامی که شما صدای تیک تیک ساعت را می شنوید و زمان زیادی ندارید، با سرعت مغازه را ترک می کنید، در این هنگام بقیه افراد داخل مغازه مثل یک مانکن به نظر شما می رسند. انگار تمام افراد، اندامی ایده آل دارند. سریع حرکت کردن و این سو و آن سو رفتن، بهترین گزینه به نظر می رسد تا اتلاف وقت را جبران کنید. – هر بهانه ای می آورید هنگامی که دوستانتان شما را برای خرید دعوت می کنند: من کاملاً از خرید کردن با دیگران نفرت دارم. گاهی دوست من ۲۰ دقیقه برای خرید یک وسیله زمان صرف می کند و دست خالی مغازه را ترک می کند. اگر شما دوستانی دارید که عاشق خرید هستند و شما کار دارید، به آن ها بگویید برنامه دیگری دارید و نمی توانید همراه آن ها به خرید بروید. – شما سال های زیادی از زندگی خود را در صف مغازه ها و فروشگاه ها از دست می دهید: مشتریانی که با سؤالات بی پایان در مورد قیمت ها، به کندی حرکت می کنند، حتی اگر قیمت ها بر روی کالاها نوشته شده باشد. این نوع رفتار در هنگام خرید باعث می شود فکر کنید این انتظارها باعث پیر شدن شما می شود. – خیلی آسان است که به گرداب تعطیلی مغازه کشیده شوید: هنگامی که به سرعت رانندگی می کنید تا به مغازه مورد نظر برسید و در نهایت، قربانی تعطیلی مغازه می شوید و زحمات شما برای رسیدن به هدر می رود و اگر خانوادتان نیز همراه شما باشند، این موضوع باعث ناراحتی آن ها و از دست دادن زمان می شود و این موضوع حتی باعث تحمیل هزینه برای شما می شود. منبع: دکتر سلام #بیزاری از خرید#تنفر از خرید#خرید#دلایل تنفر از خرید
وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود
وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود
وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/RrLFF وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود  تهیه جهیزیه یکی از مشکلات اصلی بسیاری از خانواده های ایرانی به هنگام ازدواج فرزندان است. والدینی که با شور و شوق و پس از انتخاب عروس یا داماد مناسب، فرزند خود را برای زندگی مشترک آماده کرده اند، پس از مراسم دوران نامزدی یا عقد، به تکاپوی خرید جهیزیه برای فرزند خود می افتند.این مرحله، یکی از حساس ترین مراحل دوران عقد است و توافق و تفاهم دختر و پسر و خانواده ها در این برهه بسیار کارساز است. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، خرید جهیزیه که باید به منزله شروع زندگی ساده زوج های جوان باشد، طی سال های اخیر به معضل و مشکل اصلی تبدیل شده است. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود جوانان با توقعات بی جا و تقاضای اقلام غیرضروری خانواده ها را تحت فشار می گذارند و خانواده ها نیز با دامن زدن به توقعات آن ها، جوانان را پرتوقع و بی انگیزه می کنند. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه شوید تا بدانید وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود چه باید کرد! چند ترفند رایج در این میان هستند کسانی که با ترفندهایی ویژه و به رخ کشیدن آداب و رسومی که پیش از این به آن پایبند نبودند، مشکل خود را حل می کنند. یکی از این راه ها انداختن بخشی از بار خرید جهیزیه بر دوش داماد است؛ همان اتفاق ناخوشایندی که به رسمی متداول تبدیل شده است. البته در بعضی از خانواده ها تامین بخشی از جهیزیه در حالی به عهده داماد گذاشته می شود که او پیش از این مبلغ شیربها را نیز پرداخته است. در این قبیل خانواده ها رسم بر این است که داماد دست کم سرویس چوبی خانه را تهیه کند. این در حالی است که در برخی دیگر از خانواده ها تهیه این کالاها که گران قیمت ترین بخش جهیزیه است، تنها بخشی از فهرست خرید خانواده عروس را شامل می شود. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود در این میان عده ای نیز هستند که دست به کار عجیب تری می زنند. آنها پس از جلب اعتماد و محبت پسر فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود به همراه نام برندهای تجاری موردنظر را به دست پسر می دهند تا او هر چه سریع تر نسبت به تهیه آن اقلام اقدام کند. جالب اینجاست که این دسته از افراد مارک هایی را در فهرست موردنظر خویش درج می کنند که هرگز خود قادر به خرید آنها نبوده اند. در مقابل عده ای نیز هستند که با هماهنگی با داماد خرید برخی لوازم موردنظر را به عهده داماد می گذارند به شرطی که او در مقابل خانواده اش هرگز به این کار اقرار نکند. نگاه مردم و قضاوت دیگران در مورد جهیزیه‌تان اصلاً مهم نیست. مهم استفاده‌ای است که شما در آرامش و خوشی از آن‌ها می‌برید. نگذارید بار مخارج جهیزیه بعد از رفتن‌تان از خانه پدر، هم چنان بر دوش آن‌ها سنگینی کند. دست بالای دست … اما در این بازی نابخردانه گاه پسرها نیز شگردهایی را به کار می بندند. نمونه آن که عده ای تلاش می کنند تا خواسته های خانواده عروس را با کمترین هزینه تهیه کنند. برای همین سری به بازار دست دوم فروش ها می زنند و تمیزترین سرویس چوب را از آنجا تهیه می کنند. البته این به شرطی شدنی است که عروس خانم اصراری بر همراه شدن شوهرش در خرید نداشته باشد، چرا که بی شک پس از برملا شدن موضوع هیچ دختری راضی به استفاده از وسایلی کار کرده نمی شود. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود در این میان پسرهایی نیز هستند که قادرند همسر آینده خود را متقاعد به کوتاه آمدن از فهرست یاد شده کنند، به طوری که عروس خانم به مارک هایی به غیر از برندهای مورد نظر راضی شود. واقعیت این است کسانی می توانند خوشبخت زندگی کنند که تمام حواشی را کنار زده و با تمام وجود به متن آن توجه کنند. چند اشتباه رایج ولی در روند ازدواج مسائل بحرانی بیش از این حرف هاست. بی شک همه ما در اطراف خود آدم هایی را سراغ داریم که به خاطر جا نماندن از قافله چشم و همچشمی حاضرند زیر بار وام و قرض کمر خم کنند ، اما به قول خودشان سربلند باشند ، کم نیستند پدر و مادرهایی که به اصرار فرزند یا به خواست خود زیر فشار چند میلیون بدهی می روند تا دختر را با کوله باری آبرومند راهی خانه بخت کنند در حالی که غافلند خوشبختی نه از جنس اسراف است و نه از جنس چشم و همچشمی. در این بین کسانی نیز هستند که رابطه ای بی ثمر میان چیزهایی چون زیبایی دختر یا تحصیلاتش با میزان جهیزیه برقرار می کنند، عده ای دیگر هم معتقدند میان میزان مهریه و جهیزیه ای که عروس به خانه داماد می آورد رابطه ای منطقی وجود دارد. اما این باورها در حالی به مرور زمان در باورهای ایرانیان رسوخ کرده که در گذشته جهیزیه در حد فراهم کردن ضروری ترین وسایل زندگی و به عنوان هدیه ای از سوی خانواده عروس بوده است. کلامی با جوانان و بزرگترها   عروس خانم‌ها ! نگاه مردم و قضاوت دیگران در مورد جهیزیه‌تان اصلاً مهم نیست. مهم استفاده‌ای است که شما در آرامش و خوشی از آن‌ها می‌برید. نگذارید بار مخارج جهیزیه بعد از رفتن‌تان از خانه پدر، هم چنان بر دوش آن‌ها سنگینی کند. فراموش نکنید که در زمان تهیه جهیزیه میزان کوچکی و بزرگی خانه آقا داماد را در نظر بگیرید. بهتر است بعضی وسایل را با توجه به امکانات منزل استیجاری یا ملکی خود تهیه نمایید. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود آقا دامادها ! تهیه جهیزیه توسط خانواده همسرتان لطف آن‌ها به شماست؛ نه وظیفه‌شان! این را همیشه به یاد داشته باشید تا لذت استفاده از آن اشیاء همواره بر دلتان بنشیند. در حقیقت در سنت اسلامی تهیه جهیزیه بر عهده داماد است. آن هم در سطح تهیه وسایل و لوازم ضروری زندگی. بنابراین بر خانواده عروس که از بزرگواری و محبت عاطفی خود اقدام به تهیه جهیزیه کرده‌اند، سخت نگیرید، زیرا لازم نیست تمام وسایل زندگی در بالاترین سطح آن تهیه شود. والدین ! اگر بخواهیم بهترین روش را برای تهیه جهیزیه معرفی کنیم، این است که بین خانواده عروس و داماد بر اساس اصول و قواعد شرعی و اخلاقی توافقی صورت گیرد که بر اساس آن هم شأن خانواده‌ها حفظ شود و هم از امور زائد، غیرضروری و تجملی دوری شود؛ به نوعی که مستلزم فشارهای مختلف و خارج از محدوده عقل و شرع نباشد. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود به بیانی دیگر، می‌توانیم یک همکاری مشترک و مشارکت را ترویج دهیم. آخر اگر همه بار جهیزیه و عروسی به خانواده عروس تحمیل شود و یا چنان‌چه همه را به خانواده داماد بسپاریم، به یکی از آنان فشار زیادی وارد می‌گردد. حالا اگر بخواهیم راه سومی را پیشنهاد دهیم، باید بگوییم خانواده عروس مهریه را سبک‌تر بگیرند و خانواده داماد نیز در حد مقدور برای تهیه لوازم جهیزیه با آن‌ها مشارکت کنند. حرف آخر باور کنیم خوشبختی را جهیزیه آن‌چنانی تأمین نمی‌کند. راز بزرگ خوشبختی در درون آدم‌هاست، آن را بیرون از خودمان جستجو نکنیم. مطالب مرتبط دلزدگی از همسر و راهکارهای مقابله با این مشکل چگونه همسرمان را مطیع و فرمانبردار خود کنیم با این روش ها برای همسر خود فرد رمانتیکی شوید مواظب باشید و از این مدل ازدواج ها در امان بمانید
چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم
چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم
چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/6I8VK چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم نوشتن یک لیست خرید کامل و منطقی یکی از مهمترین کارهایی هست که یک زن باتدبیر در خانه انجام میدهد.قبل از اینکه شروع به نوشتن لیست خرید کنید به چند نکته اساسی باید توجه کنید . با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا بدانید چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم . • گشتی در خانه بزنید. ورقه ای در خانه قرار دهید. در طول کارهای روزمره، هر وقت متوجه شدید چیزی در خانه در هر حال تمام شدن است یا تمام شده است، روی آن ورق یادداشت کنید. بدین ترتیب نیم ساعت قبل از رفتن به مرکز خرید، استرس یادآوری مواد رو به اتمام را نخواهید داشت. نوشتن مواردی که به آن نیاز دارید درست قبل از رفتن به مرکز خرید، باعث نوشتن مواردی می شود که به آنها نیازی ندارید یا سالم نیستند. چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم • به فاصله ی زمانی مراجعه به سوپرمارکت توجه کنید. اگر در فواصل طولانی به مرکز خرید مراجعه می کنید باید لیست جامعی از اقلام مورد نیاز خود داشته باشید. اما اگر دیوار به دیوار یک سوپر مارکت هستید، فراموش کردن یک یا دو مورد اهمیت چندانی ندارد. هر چند بهتر است همین یکی دو مورد را هم از مرکز خرید عمده بخرید. • زمان تمام شدن اقلام خانه را تعیین کنید. اگر میزان مصرف خود و فاصله ی زمانی مراجعه به مرکز خرید را بدانید، می توانید مواد مورد نیاز برای خرید را تعیین کنید. در این صورت تعداد رفت و آمدهای خود را برای خرید اقلام کوچک کاهش می دهید. اگر باهوش باشید، هیچ وقت در خانه چیزی کم نمی آورید. • خرید خود را بر اساس تخفیف ها تنظیم کنید. اگر می دانید در آن هفته تخفیفی روی جنسی خورده که معمولا می خرید، بهتر است خرید خود را بر این اساس تنظیم کنید و آن هفته تعداد بیشتری از این جنس خرید کنید. چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم • به لیست های خرید اینترنتی مراجعه کنید. می توانید یکی از لیست های جامع خرید را از وب سایت ها بگیرید و چند کپی از آن تهیه کنید. هر بار که چیزی در خانه تمام شده باشد جلو آن علامتی بزنید. در عین حال، در مواردی که می خواهید بدون آمادگی قبلی به خرید بروید این لیست به شما در به یادآوری اقلام مورد نیاز کمک می کند. • اقلام مورد نیاز خود را بر اساس ردیف ها تنظیم کنید. اغلب مراکز خرید بزرگ، مایحتاج منزل را در ردیف های جداگانه قرار داده اند. شما هم لیست خود را بر اساس ردیف های آن فروشگاه بنویسید. در این صورت می توانید بدون سرگردانی و پیمودن مسیرهای تکراری، لیست خود را به ترتیب بخرید. در عین حال، در حین مراجعه به هر ردیف می توانید برندی را تهیه کنید که تخفیف بهتری خورده است و صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد. • کمیت را مشخص نمایید. اگر تنها با ذکر نام مایحتاج مورد نظر خود به فروشگاه مراجعه کنید، حجم زیاد اقلام طبقه بندی شده در فروشگاه باعث گیج شدن شما می شود و ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز خود خرید کنید. اگر از زمان تمام شدن مایحتاج خود خبر دارید، بهتر است مقدار مورد نیاز خود را روی ورقه ذکر کنید تا به همان مقدار نیز خرید کنید. چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم • از اپلیکیشن های خرید استفاده کنید. امروزه برای هر چیزی یک نرم افزار آمده است، لیست خرید هم از این امر مستثنی نیست. یکی از نرم افزارهای نوشتن فهرست خرید را نصب کنید. بدین ترتیب هر زمان که چیزی به یاد می آورید در آن وارد می کنید و نرم افزار آنها را دسته بندی می کند. در عین حال، دچار مشکل جا گذاشتن ورق کاغذ خرید خود نمی شوید. • در زمان های خلوت به فروشگاه مراجعه کنید. مراجعه به مرکز خرید در اخر هفته یا بعد از ظهر ها ایده ی خوبی نیست. شلوغی مرکز باعث حواس پرتی شما و خرید های اضافه یا گران تر می شود. • خریدهای فریزشده را به آخر کار معوق کنید. حتی اگر ردیف مواد فریز شده سر راه شما قرار دارد، از آن تا اتمام همه ی خریدها بگذرید. استرس آب شدن مواد فریزری باعث صرف نظر از برخی خریدها یا عجله در انتخاب آنها و درنتیجه خریدی نامعقول می شود.   مطالب مرتبط چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم زندگی زیباست قدر لحظات را بدانیم آموزش سبز کردن سبزه عید با انواع دانه ها چگونه تعادلات هیجانی خریدهای نوروزی را کنترل کنیم
چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم
چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم
چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/Prt9t چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم زمانی که برای خرید یک کالا به فروشگاه یا مغازه‌ای مراجعه می‌کنید، فروشنده تمام تلاش خود را می‌کند تا با حرفهایش جنس خود را بهتر از جنس رقبا نشان داده تا به هدف نهایی‌اش یعنی فروش برسد. در بسیاری از موارد خریداران تحت تاثیر این حرف‌ها قرار گرفته و نهایتا تسلیم اغراق‌های فروشنده می‌شوند. اما چه کنیم که هنگام خرید بهترین تصمیم ممکن را بگیریم. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم در این قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک با ما باشید تا بدانید چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم؟ خرید کردن به دلیل اینکه کالایی تخفیف دارد یکی از مشهورترین عادات نادرست در خرید زمانی است که کالایی تخفیف دارد، یعنی زمانی که فروشگاهی کالای خود را با درصدی تخفیف به فروش می رساند. اغلب تخفیف ها افراد را گول می زند تا کالاهای غیرنیازشان را با قیمتی هر چند پایین خرید کنند. دقت داشته باشید خرید کالایی با قیمت پایین اقتصادی و مقرون به صرفه است اما به شرطی که آن کالا مورد نیاز شما باشد. چند جفت کتانی یا لباس یا در کمدهایتان دارید که به دلیل تخفیف آ ن ها را خریده اید ولی واقعا مورد نیازتان نبوده است؟ خرید کردن زمانی که خیلی سیرید یا گرسنه هستید اگر گرسنه هستید قطعا هنگام خرید، مواد غذایی که مورد نیازتان نیست در سبد شما زیاد دیده خواهد شد. هنگام گرسنگی شدید به طور درونی همه افراد تمایل دارند تا مواد غذایی ای بخرند که سریعا گرسنگی آن ها را برطرف می کند. بنابراین ممکن است مواد غذایی غیرقابل استفاده زیادی مانند انواع چیپس، پفک و شکلات را خریداری کنید. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم سوسیس و کالباس ها هم در این سبد قرار خواهند گرفت چون شما بنا به دلایل طبیعی به سمت غذاهایی می روید که زود آماده می شوند و از خرید اصلی خود باز می مانید. خرید در زمانی که خیلی سیر هستید هم مناسب نیست، زیرا در این زمان هم مواد غذایی ای می خرید که اصلا مورد نیازتان نبوده در این زمان ها اغلب بستنی ها و انواع دسر خریداری می شود. پس سعی کنید زمانی به خرید بروید که نه خیلی سیر هستید و نه خیلی گرسنه. در زمان هایی که دچار استرس و افسردگی هستید برخی مواقع افراد از خرید کردن برای فراموش کردن ناراحتی های شان استفاده می کنند. دقت کنید، خرید کردن راه مناسبی برای فراموش کردن ناراحتی های تان نیست. با این روش فقط هزینه زیادی را به خود و خانواده تان تحمیل می کنید. بهتر است برای رفع ناراحتی های تان یک گردش دسته جمعی یا ورزش را تدارک ببینید. قدم زدن به صورت طولانی هم کمک تان می کند، بنابراین مراقب جیب تان باشید. خرید کردن بدون لیست اگر می خواهید خرید درستی انجام دهید، هرگز بدون داشتن فهرست خرید از قبل تهیه شده وارد فروشگاه های بزرگ نشوید. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم موقع نوشتن فهرست خرید، علاوه بر مواد غذایی می توانید دیگر احتیاج های تان را هم بنویسید. ولی دقت کنید فهرست خرید تان دقیق باشد، مثلا در آن ننویسید یک تی شرت برای خودم. بنویسید یک تی شرت سبزرنگ نخی که بتوان آن را با شلوار سیاه و سبز پوشید. هنگام خرید هم خودتان را مجبور کنید به فهرست نوشته شده خود پایبند باشید. اگر در یکی از بخش ها یک تی شرت سبزرنگ دیدید که نخی نبود پس مناسب شما نیست چون شما یک تی شرت نخی می خواستید و مطمئن باشید با خرید این تی شرت به هدف تان نمی رسید و دوباره بعد از چند وقت برای خرید تی شرت مورد نظرتان به فروشگاه خواهید رفت. دقت کنید تنها چیزهایی را که در فهرست است بخرید و چیز جدیدی برای امتحان به خریدتان اضافه نکنید. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم خرید اتفاقی اقلام بزرگ در نظر بگیرید که شما برای خرید یک دوربین دیجیتال معمولی ۳میلیون ریال در نظر گرفته اید اما دوربین خاصی مد نظر شما نیست. به یک فروشگاه لوازم خانگی و الکترونیک می روید، در آنجا فروشنده همان بخش درباره انواع دوربین برای تان توضیح می دهد و شما را متقاعد می کند، بهترین خرید برای شما دوربینی است که او پیشنهاد می کند، بنابراین شما دوربینی با مبلغ ۵میلیون ریال می خرید و از فروشگاه بیرون می آیید! پس سعی کنید حتما قبل از خرید این گونه اجناس درباره شان اطلاعات کسب کنید. چگونه اقتصادی خرید کنیم؟ همه ما از اینکه خرید کنیم خوشحال می شویم اما اگر این خرید برای ما به صرفه تر باشد خوشحالی ما مضاعف تر خواهد بود. قبل از هر صحبتی باید متذکر شویم که منظور ما از خرید اقتصادی لزوما خرید مواد غذایی و لباس نیست. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم گاهی اوقات خرید وسایل دیگری مانند شمع، وسایل تزئینی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکتریکی و ورزشی و حتی لامپ و مهتابی هم به انحراف کشیده می شود. اما خرید خوراکی ها معمولا بیشتر مسیر انحرافی را در پیش می گیرد. برای از بین بردن این عادات نادرست اغلب باید زمان نسبتا زیادی صرف شود. روش های اقتصادی زیادی برای خرید خوراکی ها وجود دارد. امروزه همه غذاها اغلب به شکل آماده خریداری می شوند یا مواد مورد استفاده در آ ن ها به شکل از قبل آماده شده خریداری می شوند. دقت داشته باشید این روش خرید پر هزینه تر و کم ویتامین تر است مثلا خرید میوه ها و سبزهای تازه برای درست کردن سالاد میوه یا سبزی ها بهتر از خرید مواد لازم آ ن ها به صورت خرد شده و فریز شده است. به منظور خرید اقتصادی کارهای متعددی باید انجام گیرد :   نکته اول : بدانید برای چه به خرید می روید. از قبل مشخص کنید که چه اقلامی را برای خرید نیاز دارید یا به عبارت ساده لیست خرید داشته باشید تا هنگامی که وارد فروشگاه می شوید با دیدن هر کالای غیرلازمی برای خرید آن هیجان زده نشوید. خرید از فروشگاه های بزرگ با لحاظ کردن این شرایط بسیار به صرفه تر است زیرا در این نوع فروشگاه ها اغلب مواد غذایی ارزان تر هستند. دقت کنید اگر کالایی در این نوع فروشگاه ها تخفیف خورده درصورت نیاز خریداری شود. لزوما به دلیل اینکه فرضا شکلات ها تخفیف دارند آن ها را نخرید. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم نکته دوم : اینکه خرید ارزان تر را فدای کیفیت نکنید هرگز هنگامی که برای خرید می روید قیمت را فدای کیفیت نکنید زیرا همیشه هم ارزان خریدن به صرفه نیست گاهی اوقات اقلام با کیفیت از قیمت نسبتا بالاتری هم برخوردارند. خودتان را گول نزنید اگر چرخ خرید شما پر از اقلام ارزان قیمت است که با همان بودجه اولیه تهیه شده اند هرگز اقتصادی خرید نکرده اید؛ بلکه در این حالت کیفیت را فدای قیمت کرده و کالای بی مورد هم زیاد خریده اید.در آخر با یک رژیم خود را متعادل کنید. نکات طلایی فیلیپ بلاش، متخصص مد راه حل هایی برای رژیم خرید به شما توصیه می کند تا بتوانید هنگام خرید کمتر خرج کنید. او می گوید افراد مورد نظر ما خانم هایی هستند که کمدی پر از لباس دارند اما همیشه حس می کنند چیزی برای پوشیدن ندارند. رژیم خرید چند مرحله دارد که به ترتیب اجرا می شود: نخستین مرحله در این رژیم پذیرش این مطلب است که شما بی محابا خرید کرده و با توجه به نیازهای تان خرید نمی کنید. در قدم دوم باید به سراغ کمد لباس های تان بروید و لباس های تان را به ۳ دسته تقسیم کنید : آنهایی که باید نگه داشته شوند. آنهایی که به تعمیر یا تغییرات جزئی نیاز دارند و آنهایی که برای شما قابل استفاده نیستند. آن دسته از لباس ها که باید نگه داشته شوند، آن دسته ای هستند که سایز فعلی شما هستند و شما از رنگ و طرح آ ن ها راضی هستید البته نو و قابل پوشیدن هستند. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم اگر لباسی را دوست دارید ولی این قدر کهنه شده که قابل استفاده نیست آن را جدا کنید. دسته دیگر لباس ها، آنهایی هستند که نیاز به تعمیرات جزئی دارند مثلا لباس هایی که پارگی جزئی دارند یا دکمه ها و زیپ های شان کنده شده. گاهی اوقات لباسی که برای شما تنگ شده با یک تغییر جای دکمه و باز کردن یک ساسون قابل استفاده است. دسته دیگر آنهایی هستند که تنگ و کهنه و پاره هستند و قابل پوشیدن نیستند با این کار کمد لباس های تان خلوت می شود ولی این بدان معنا نیست که می توانید لباس های جدید به آن اضافه کنید. حالا شما چند دست لباس قابل استفاده دارید که می توانید از آ ن ها استفاده کنید.به یاد داشته باشید اگر به فروشگاهی رفتید و از لباسی خوشتان آمد فکر کنید ببینید برای چه منظور می خواهید آن را خریداری کنید. چگونه خرید اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشیم اگر لباسی در کمدتان دارید که برای همان منظور مناسب است پس لطفا دوباره کمدتان را پر نکنید. به خاطر داشته باشید که تازه از شر لباس های اضافی خلاص شده اید. بعضی مواقع هم به دلیل افزایش سایز لباس های قدیمی به ما نمی خورد بنابراین اگر افزایش سایز شما به دلیل بارداری نیست مرتب لباس های تازه نگیرید زیرا لباس های جدید را با سایز کنونی خود می خرید و دیگر هرگز به فکر کم کردن وزن تان نخواهید افتاد. پس سعی کنید حتی الامکان با لباس های قدیمی تان بسازید و لباس جدید نخرید مگر در موارد خیلی خاص. اگر مدتی به این روش عمل کنید عادت در شما تغییر کرده و بیشتر به سمت خرید هدفمند می روید. مطالب مرتبط چگونه یک لیست خرید کامل برای خانه آماده کنیم اهمیت اقتدار مرد در خانواده و بایدها و نبایدهایی که باید رعایت شوند از بین بردن چین و چروک لباس بدون استفاده از اتو با فرزندان بد رفتار چگونه باید برخورد کرد
خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نک
خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نک
خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/Gg3zI خرید شلوار جین خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسال نگران نباشید چون سن شما چیزی فراتر از یک عدد ساده نیست. اگر برای خرید یک شلوار جین تازه تصمیمتان را گرفته‌اید، در قدم اول بهتر است در انتخاب رنگ سراغ یک جفت شلوار جین کلاسیک به رنگ آبی روشن یا تیره بروید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید به علاوه این‌که جین‌های خوش‌دوخت مشکی هم برازنده شماست. تنها به این شرط که در کنار سادگی هیچ اثری از نوشته، پارگی، سنگ‌دوزی، تکه‌دوزی یا انتخاب جین‌های اسیدی و سنگ‌شور شده نباشد. شما با انتخاب این رنگ‌ها در کنار سادگی بین ظاهری رسمی و غیررسمی تعادل خوبی برقرار کرده‌اید، اما فاکتور مهم دیگر برای انتخاب شلوار شما جین‌هایی با فاق بلند یا متوسط است چون قرار است در کنار خوش‌پوشی ظاهری شیک و هوشمندانه داشته باشید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسالی که هنوز در دنیای شلوارها سراغ جنس جین آن می روند و سفت و سخت پای انتخابشان ایستاده اند. با همه اینها سن و سال حکم می کند برای خرید هر نوع لباس سراغ مجموعه های ارائه‌ شده مخصوص همان سن و سلیقه بروید. دراین قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک برای شما توصه هایی داریم ،خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید اندازه بودن شلوار برخلاف شلوارهای مردانه، اندازه بودن شلوار جین زنانه تنها در دور کمر و طول شلوار خلاصه نمی‌شود و به عوامل دیگری هم بستگی دارد. پس باید در انتخاب شلوار جین به اندازه بودن بخش‌های مختلف مثل فاق، طول از کمر به زانو، از زانو به پایین و … را باید در نظر بگیرید چه سی سال داشته باشید چه صد سال! بهترین شلوار برای خانم‌های مسن شلواری است که در همه قسمت‌ها اندازه و راسته باشد نه گشاد یا تنگ. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید فاق شلوار خانم‌ها بعد از سن معینی دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم و کمر می‌شوند و اگر از شلوارهای فاق کوتاه استفاده کنند این چاقی بیشتر نمایان خواهد شد. پس خانم‌های مسن بهتر است از شلوارهای فاق بلند یا شلواری که خط کمر آن دقیقا روی وسط شکم بنشیند و آن را نصف کند استفاده کنند. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید مدل و رنگ شلوار گفتیم که شلوارهای راسته بهترین انتخاب هستند اما مدل‌هایی مثل دمپاگشاد یا شلوارهای نسبتا تنگ نیز تحت شرایطی و بسته به استایل شخص می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.   خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید اما در مورد رنگ باید بگوییم رنگ‌های مشکی و آبی تیره و خیلی تیره که سنگ شور نباشند برای خانم‌های میان سال انتخاب بهتر و سنجیده‌تری هستند.   مطالب مرتبط ایده هایی جذاب برای لباس های بهاری خانم های شیک پوش با این روش ها برای همسر خود فرد رمانتیکی شوید خانم ها زمستان امسال چکمه و دامنتان را اینگونه ست کنید راز شیک پوشی خانم ها با رعایت این قوانین ساده
۱۰ خرید بزرگ دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۱۶
سال ۲۰۱۶ با همه وقایع متفاوت و عجیبش رو به پایان است. در کنار مجموعه‌ای از اتفاقات جهان تکنولوژی در این سال، شاهد خرید و فروش چندین و چند شرکت هم بودیم. از شرکت تولیدکننده اسباب بازی که یک استارت‌آپ فعال در حوزه اینترنت اشیا را خرید تا خرده فروش سنتی که برای خرید یک شرکت تجارت الکترونیک پول کلانی پرداخت کرده. به هر حال هدف نهایی هر استارت‌آپی پیگیری استراتژی خروج است. استراتژی‌های خروج به دو شکل محقق می‌شوند. یا از طریق عرضه سهام در بورس و یا از طریق فروش شرکت به یک شرکت بزرگتر. البته که انتخاب سومی هم در میان است؛ یک شکست تمام عیار. انتخابی که طبیعتا مطلوب هیچ استارت‌آپی نیست. پیگیری خریدهایی که در میان شرکت‌های تکنولوژیک اتفاق می‌افتند چیزهای زیادی را درباره جهان استارت‌آپ‌ها به ما می‌آموزند. برای مثال امسال شاهد افزایش علاقه شرکت‌های تکنولوژیک بزرگ و جاافتاده به خرید شرکت‌های کوچک و جوان بودیم. در این نوشته سعی کردیم ۱۰ مورد از مهم‌ترین خریدهای سال ۲۰۱۶ در میان شرکت‌های تکنولوژیک را در این مقاله بررسی کنیم. مواردی که ذکر کرده‌ایم خرید‌هایی بوده‌اند که بابت‌شان پول زیادی پرداخت شده و پوشش خبری زیادی هم دریافت کرده‌اند. ۱- پبل و فیت‌بیت Pebble یک پروژه موفق کیک‌استارتر بود و ساعت‌های هوشمندی را تولید می‌کرد که مخاطب خود را توده‌های مردم قرار داده بود. هم‌زمان با افزایش رقابت در بازار گجت‌های پوشیدنی شرکت Fitbit این استارت‌آپ را به عنوان یک تهدید در نظر گرفت و با قیمت ۴۰ میلیون دلار Pebble را خرید تا کسب و کار این شرکت را متوقف کند. ۲- متل و اسپراوتلینگ شرکت Mattel، یک شرکت بزرگ چندملیتی تولیدکننده اسباب بازی که در سال ۱۹۴۵ شروع به کار کرد برای پیشرفت بیشتر کارش یک شرکت فعال در حوزه ساخت گجت‌های پوشیدنی مخصوص سلامت کودکان با نام Sproutling را خریداری کرد. این خرید به دلیل استفاده از تکنولوژی این شرکت در محصولات آموزشی Mattel با قیمتی در حدود ۲۱ میلیون دلار اتفاق افتاد. ۳- سامسونگ و هارمن یکی از خریدهای بزرگ سال ۲۰۱۶ به نام سامسونگ ثبت شده است. سامسونگ این غول بزرگ دنیای تکنولوژی با قیمت خیره‌کننده ۸ میلیارد دلار Harman را خریداری کرد. Harman در حوزه محصولات صوتی و صنعت خودرو فعالیت داشت.  یکی از علت‌های اصلی خرید این شرکت ارائه محصولات مرتبط با اتصال گجت‌ها در خودرو بود. ظاهرا سامسونگ در حوزه اتصال اینترنت و گجت‌های مختلف در خودرو برنامه‌های خاصی دارد که این خرید هم در همین راستا بوده است. ۴- ورایزن و یاهو یکی دیگر از خبرهای مهم سال خرید یاهو توسط ورایزن بود. یاهو روز به روز بیشتر سقوط می‌کرد و درآمد آن رو به کاهش بود. با انتشار خبرهای مرتبط با درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری کار برای یاهو سخت‌تر هم شد و مسئولان ورایزن هم از این موضوع استفاده کرده و سعی کردند یاهو را به قیمت کمتری بخرند. نهایتا قرار شد که ورایزن یاهو را به قیمت ۴٫۴ میلیارد دلار خریداری کند. خریدی که برند یاهو را دست نخورده نگه می‌دارد اما باعث می‌شود دیگر شرکت مستقلی به اسم یاهو نداشته باشیم. البته اخیرا خبرهایی هم منتشر شده بود که این خرید هنوز هم مشکلاتی را در سر راه خود دارد. ۵- والمارت و جت گفتیم که ۲۰۱۶ سالی بوده که در آن چندین شرکت‌ قدرتمند و بزرگ، شرکت‌های تکنولوژیک جوان را خریداری کردند. یک نمونه از این خریدها تملک Jet بوسیله Walmart بود. خرده‌فروش بزرگ آمریکایی شرکت Jet که در زمینه تجارت الکترونیک فعال بود را به قیمت ۳٫۳ میلیارد دلار خرید. والمارت از طرف آمازون احساس خطر می‌کرد و دلیل اصلی خرید Jet همین موضوع بود. باید منتظر واکنش آمازون به این اتفاق باشیم. آیا آمازون هم کسب و کار خود در حوزه فروشگاه‌های فیزیکی را گسترش می‌دهد؟ ۶- مایکروسافت و لینکدین خرید لینکدین بوسیله مایکروسافت یک خرید تاریخی بود. می‌گوییم تاریخی بود چون این اولین بار بود که یک شرکت قدیمی و قدرتمند حوزه تکنولوژی، یک شبکه‌اجتماعی بزرگ را خریداری می‌کند. از طرف دیگر این خرید بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت هم بود. مایکروسافت لینکدین را با قیمت عجیب و غریب ۲۶٫۲ میلیارد دلار خریداری کرد تا احتمالا بتواند در آینده از اطلاعات این شبکه استفاده‌های سودآوری بکند. ۷- تسلا و سولارسیتی ایلان ماسک از طریق شرکتی که صاحبش بود شرکتی که در راه‌اندازی  آن نقش ایفا کرده بود را خرید. شاید همین موضوع باعث شد  خرید Solar City به قیمت ۲٫۶ میلیارد دلار توسط شرکت تسلا در رسانه‌ها بازتاب داشته باشد. خرید این شرکت قدمی در راستای چشم‌انداز ایلان ماسک برای تسلا بود. تسلا قصد داشت به شرکتی تبدیل شود که در حوزه انرژی ‌تجدیدپذیر خدمات عرضه کند و امکانات داخلی شرکتش خودرو‌ها و باتری‌های خانگی تا پنل‌های خورشیدی روی سقف‌ها را شامل شود. ۸- اسنپ‌چت و بیت‌استریپز یکی دیگر از خرید‌های مهم سال ۲۰۱۶ که ۱۰۰ میلیون دلار هم پول پای آن خرج شد خرید Bitstrips توسط Snapchat بود. Bitstrips یک اپلیکیشن وب و موبایل بود که به کاربران امکان می‌داد آواتار‌های انیمیشنی و کارتونی از خود بسازند. اسنپ‌چت این اپ را که بیش از ۱۱ میلیون‌بار دانلود شده بود خریداری کرد و حال این برنامه را با نام bitmoji عرضه کرده است. ۹- اوبر و اوتو Uber شرکت فعال در حوزه حمل و نقل شرکت OTTO که در زمینه تکنولوژی‌های ماشین‌های خودران کار می‌کند را خرید. این خرید برای اوبر از این نظر مهم بود که این شرکت را یک قدم به هدف تشکیل یک ناوگان حمل و نقل تشکیل شده از ماشین‌های خودران نزدیک می‌کند. گرچه هنوز موانع زیادی بر سر راه این هدف اوبر قرار دارد.  گفتنی است این معامله با قیمت ۶۸۰ میلیون دلار انجام شد. ۱۰- سی‌ان‌ان و بیم نهایتا بد نیست اشاره‌ای هم به خرید ۲۵ میلیون دلاری CNN بکنیم. شبکه CNN اپلیکیشن به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی Beme را خریداری کرد. این اپ بوسیله Casey Neistat (از شخصیت‌های فعال در یوتیوب و سازنده‌ فیلم‌های کوتاه) و تیمش هدایت می‌شد. CNN با خرید این اپ از تیم هدایت‌کننده آن هم خواست به فعالیت خود زیر چتر این شبکه‌خبری ادامه دهند. منبع: The Nextweb ترجمه: دیجی مگ
خرید با شکم خالی فقط ضرر است
خرید با شکم خالی فقط ضرر است
خرید یکی از علاقمندی های هر فردی است ،مخصوصاً خانم ها.خرید خانم ها با هزینه کمی روبرو نیست و خانم ها خرید با هزینه بالایی را انجام میدهند.البته در مورد آقایان هم همینطور است،اما آقایان به موارد ضروری اکتفا میکنند و به سراغ موارد اضافی نمیروند.بر طبق گفته های پژوهشگران،به خرید رفتن با شکم خالی اشتباه است،چرا که شکم خالی است و بیشتر خرید میکنیم. پژوهشگران توصیه می‌کنند با شکم خالی به خرید نروید، چراکه افراد گرسنه تا بیش از 60درصد بیشتر خرید می‌کنند و جالب‌تر اینکه بیشتر این خریدها صرف اقلام غیرخوراکی می‌شود! پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده‌اند افرادی گرسنه‌ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‎شوند، بیشتر از آن‌که به سیر کردن خود و خرید اقلام خوراکی توجه کنند، مشغول خریدهای دیگر می‌شوند و کالاهایی را می‌خرند که اندک‌زمانی پس از سیر شدن، از خرید آنها پشیمان می‌شوند. به گزارش نیوساینتیست، این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایش‌هایی به این نتیجه رسیدند که خریداران به‌شدت گرسنه حدود 64درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می‌کنند. اما چه چیز باعث این رفتار غیرمنتظره می‌شود؟ در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می‌کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش‌پیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می‌گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می‌شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. پژوهشگران حدس می‌زنند ممکن است این هورمون روی بخش‌های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود شما از هر چیز مقادیر بیشتری را بخواهید. به گفته این پژوهشگران، بهتر است با شکم سیر به خرید بروید تا پول کمتری خرج کنید و کالای اضافی نخرید. منبع : الو دکتر #خرید#درباره خرید#نکات خرید
۴ اشتباه رایج ایرانیان در خرید خودرو
۴ اشتباه رایج ایرانیان در خرید خودرو
همه ما حداقل برای یک بار هم که شده برای خرید خودرو به فکر فرو رفته‌ایم که با توجه به شرایط موجود و استانداردهای شخصی خودمان چه خودرویی را انتخاب و خریداری کنیم. اما اینکه در نهایت از انتخاب خود راضی خواهیم بود یا نه، خود مسئله‌ای بزرگ‌تر و اساسی است که ممکن است علت آن نامناسب بودن خودرو انتخابی نباشد؛ بلکه امکان دارد در مراحل تحقیق و شناخت خودرو مطلوب خود نیازهای واقعی خود را نشناخته باشیم و برپایه نظرات و نیازهای دیگران و احساسات کورکورانه شخصی دست به انتخابی زده باشیم که شاید برای دیگران مناسب و بجا باشد، اما در نهایت نه تنها نیازهای ما را برطرف نکرده، بلکه سبب شده تا بیش از پیش در دام دردسرهای جدیدی بیفتیم. در این نوشتار ۴ اشتباه رایجی که در کشورمان برای خرید خودرو مرتکب می‌شویم را بررسی می‌کنیم. خودرو شاسی‌بلند‌= بیابانگرد قهار! اولین خودروهای شاسی‌بلند جهان همانند جیپ و لندروور و بیشتر خودروهایی که بنیانگذاران این عرصه بودند، برپایه خودروهای نظامی و نیازهای کاربردی همانند کار در مزارع و مراتع صعب‌العبور پدید آمده بودند. همین خودروها هم کم‌کم به بازار ایران راه یافتند و عبارت جیپ مترادف با خودروهایی شد که همگی مجهز به سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ و برخی دیگر از تکنولوژی‌های مورد نیاز بودند که به تدریج به لیست بلندبالای آفرودبازی و نیازهای این دست خودروها افزوده شدند. اما تدریجاً خودروهایی جدید با شکل و شمایل خودروهای شاسی بلند و کاربردی متفاوت تحت عنوان کراس‌اوورها و شاسی بلندهای شهری از میانه دهه۹۰ وارد بازارهای جهانی شدند که بیشتر برای استفاده روزمره داخل شهری و موارد مشابه مناسب بودند تا استفاده در محیط‌های صعب‌العبور و کوهستانی بیرون شهر. با راه یافتن این خودروها از میانه دهه ۸۰ شمسی به بازار داخلی، کم کم ایرانیان هم با این خودروها آشنا شدند، اما به دلیل تبلیغات نادرست (خصوصاً از جانب واردکنندگان و حتی تولیدکنندگان داخلی) و ظاهر مشابه آنها با خودروهای شاسی‌بلند، در میان اکثریت مردم ایران کراس اوورها و شاسی بلندهای شهری دقیقاً مشابه خودروهای شاسی بلند حقیقی و آفرودرها پنداشته شدند. شاسی بلندهای شهری که بیشتر به دلیل جادار بودن و تسلط بهتر نسبت به محیط اطراف پدید آمده‌اند، توانایی‌ آفرود مناسبی ندارند و در بسیاری موارد تنها حسن آنها نسبت به خودروهای سدان و‌ هاچ‌بک هم اندازه و هم قیمت، توانایی عبور راحت‌تر از سرعت‌گیرها بدون برخورد کف خودرو با سرعت‌گیر است! اما متاسفانه بسیاری از مردم کشورمان هنگامی که خودروهایی همانند ب‌ام‌و X1، مرسدس GLK، انواع شاسی‌بلندهای چینی همانند محصولات لیفان و MVM و برخی دیگر از کراس‌اوورها را خریداری می‌کنند، انتظار دارند تا آنها بتوانند پا به پای خودروهایی همانند تویوتا لندکروزر و پاژن از تپه‌های صعب‌العبور بگذرند. جالب است بدانید که در بسیاری از این خودروها نه تنها سیستم انتقال قدرت به هر دو محور (به عنوان اساسی‌ترین نیاز یک آفرودر) وجود ندارد، بلکه حتی امکان سفارش آن میسر نیست. پس بهتر است این دست از خودروها را به دلیل تسلط بهتر و ابعادشان خریداری کنید تا توانایی‌های آفرود. همچنین باید تاکید کرد که شاسی بلند بودن خودرو به معنای امنیت و ایمنی بیشتر آن نیست. خصوصاً اینکه شاسی بلندها به دلیل بالا بودن مرکز ثقل، پایداری کمتری نسبت به سایر خودروها دارند و در برخوردهای شدید برای عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها معضلات عدیده‌ای را پدید می‌آورند. برندگرایی، تعصب محور و عدم توجه به کیفیت و برتری محصولات برای مدتی اندک محصولات کمپانی آئودی در تیراژی ناچیز به کشورمان راه یافتند. حضور کمرنگ این خودروساز در کنار عدم شناخت کافی ایرانیان از این خودرو سبب شد تا همانند گذشته، بسیاری آئودی را یک خودروساز درجه۲ بپندارند و حتی ملیت آن را نشناسند؛ به طوری که مشاهده شده بسیاری آئودی را یک خودروساز ایتالیایی بدانند! این مورد یکی از صدها نمونه مشابهی است که در بازار ایران سبب شده است تا برخی برندها با شکست مواجه شوند و برخی دیگر نیز بسیار ساده‌تر بتوانند جایگاه مناسبی به دست آورند. یکی از مهم‌ترین عوامل این روند، گذشته تاریخی و تبلیغات برندهایی خاص است. برای مثال، در میان ما ایرانیان مرسدس بنز و ب‌ام‌و به عنوان خودروهایی با‌کیفیت و لوکس شناخته شده‌اند که حتی اگر دست به تولید خودرویی نه‌چندان مناسب و به دور از حد و انداره‌های برند خود بزنند، منزه از گناه هستند و قطعاً محصول آنها برترین نمونه است. وضعیت مشابهی برای خودروهای آمریکایی وجود دارد. بارها در کوچه و خیابان شنیده‌ام که بسیاری آرزوی ورود مجدد خودروهایی آمریکایی به بازار ایران را دارند. حال آنکه با اندکی مطالعه نشریات و رسانه‌های معتبر بین‌المللی همانند مجلات آمریکایی و انگلیسی و آلمانی، متوجه این امر خواهید شد که تعدادی از محصولات بنز و ب‌ام‌و در حد و اندازه‌های نام و نشان این دو خودروساز نیستند و از رقبای هموطن خود همانند فولکس واگن و آئودی و همچنین محصولات رقیب ولوو و برخی دیگر از خودروسازان ضعیف‌تر ظاهر شده‌اند. همچنین امروزه تقریباً هیچ یک از محصولات آمریکایی در حد و اندازه‌های دوران اوج آمریکایی‌ها (دهه ۵۰ تا اواسط دهه ۷۰ میلادی) نیست و برای مثال در بسیاری از مقایسه‌های گروهی، محصولات شورولت قائله را به هم کلاسان خود از برند ژاپنی تویوتا می‌بازند. اما به دلیل تعصب‌گرایی بی‌مورد و تا حدی غیرمنطقی حاکم بر تفکر خودرودوستان داخلی، هرگز مواردی همچون کیفیت و ایمنی مورد توجه ما قرار نمی‌گیرد. کمتر کسی شاید بداند که آئودی سال‌هاست که توسط مؤسسات معتبری همچون JD Power از نظر کیفیت محصولات بارها بالاتر از مرسدس بنز و آئودی قرار گرفته است. اما جالب‌تر از آن این است که در بسیاری از موارد محصولات ژاپنی و کره‌ای از نظر کیفتی و ایمنی بالاتر از رقبای آلمانی و آمریکایی خود قرار می‌گیرند. همین نشان‌دهنده تفکر بسته ما برای انتخاب و خرید خودرو است؛ تفکری که بیشتر به برند‌گرایی نظر دارد تا منطق و بررسی موشکافانه. برخورد ۰ و ۱ با خودروهای دست دوم در کشورمان دقیقاً ۲ دیدکاه کاملاً متناقض پیرامون خودروهای دست دوم و کارکرده وجود دارد؛ دسته اول کسانی هستند که خودروهای دست دوم را همانند مسواک کار کرده به درد نخور و دور انداختنی می‌پندارند و از خرید آنها اجتناب می‌کنند؛ چرا که به گفته آنها مشخص نیست که مالکان سابق خودرو چه بر سر آن آورده‌اند و خودرو نو حس بهتری را به مالک القا می‌کند. دیدگاه دوم اما از آن افرادی است که اصرار دارند که خودروهای دست دوم به دلیل آنکه تا حد امکان نزول قیمت خود را تجربه کرده‌اند و آب‌بندی آنها انجام گرفته است، ضرر کمتری را متوجه خریدار می‌کنند و با بودجه‌ای مناسب قابل خریداری هستند. هر دو این دیدگاه‌ها کاملاً صحیح و قابل استناد هستند، اما متاسفانه بسیاری از افراد در مورد این دو دیدگاه به طور قطعی و به قولی «صفر و یکی» برخورد می‌کنند. اما باید توجه داشت که ۲ دیدگاه مذکور در حقیقت مضرات و محاسن خودروهای دست دوم را بیان می‌کنند و به طور مطلق برقرار نیستند. برای مثال ممکن است شخصی که متعلق به گروه دوم است قصد خرید یک خودرو دست دوم را داشته باشد و به سراغ یک خودرو دست دوم از نوع لوکس آلمانی برود. به دلیل آنکه در انتخاب این خودرو فاکتور استهلاک و قیمت قطعات فنی محاسبه نشده‌اند، ممکن است شخص با وجود آنکه کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به یک خودرو ژاپنی یا کره‌ای صفر هم قیمت دریافت کند، اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری به قدری وحشتناک باشد که از خرید خود پشیمان شود. دقیقاً نقطه مقابل این هم ممکن است رخ دهد و فردی از عملکرد ضعیف‌تر خودرو کره‌ای خود نسبت به یک رقیب دست دوم آلمانی ابراز گلایه کند. این بدین معناست که خریدار به دلیل تفکر یکجانبه خود تمامی محاسن و کاستی‌های انتخاب‌های خود را بررسی نکرده، صرفاً به دلیل تفکر بدی که نسبت به گروه دیگر داشته به سراغ انتخاب خود رفته است. این درحالی است که اگر او شناخت کاملی نسبت به خواسته‌های خود داشت، قطعاً می‌توانست خودرویی را انتخاب کند که نیازهای مورد نظر او را برطرف کند. چون گران است، قطعاً سریع هم هست زمانی بود که در بازار خودرویی کشور، خودروها به ۲ دسته گران‌قیمت و ارزان‌قیمت تقسیم می‌شدند. خودروهای گران‌قیمت معمولاً از عملکرد فنی مناسب‌تری برخوردار بودند و شتابگیری بهتر و حداکثر سرعت بیشتری داشتند. این مسئله خصوصاً در میانه دهه ۷۰ شمسی بیش از پیش مطرح بود. در آن زمان بسیاری پژو ۴۰۵ را یک خودرو با توانایی‌های یک خودرو اسپرت قلمداد می‌کردند، چرا که در بازار کم تنوع آن دوره رقیب اصلی آن یعنی دوو سیلو عملکرد فنی نرم‌تر و آرام‌تری داشت. اما این تفکر با ایجاد تنوع در بازار و ورود خودروهایی همانند پژو ۲۰۶، نیسان ماکسیما و سیتروئن زانتیا و سپس با ورود خودروهای وارداتی نه‌تنها این ذهنیت تغییر نیافت، بلکه با ورود خودروهای وارداتی مدرن‌تر که به‌مراتب عملکرد فنی بهتری از رقبای تولید داخل داشتند، به‌مراتب تقویت شد. حال دیگر کم‌کم صاحبان بسیاری از خودروهای خانوادگی وارداتی آلمانی، ژاپنی و حتی کره‌ای به جای آنکه خود را سوار بر یک خودرو مدرن خانوادگی (حتی از نوع لوکس) بپندارند، خود را سوار بر یک سوپراسپرت چهاردر می‌پنداشتند که می‌توانستند در جاده‌ها و خیابان‌های کشور حریف بطلبند! یکی از مهم‌ترین دلایل این ذهنیت را باید در عدم واردات خودروهای اسپرت و با عملکرد فنی بالا در تیراژ بالا دانست. چنین اتفاقی سبب می‌شود که هیوندای جنسیس که یک خودرو اسپرت با توانایی‌های فنی نسبتاً مناسب است، قبل از ورود تویوتا GT86 از نظر عملکرد با خودروهای سدان لوکس کره‌ای و ژاپنی مقایسه شود! همچنین یکی دیگر از دلایل این مقایسه ورود گونه‌های اسپرت سدان‌های مذکور (خصوصاً آلمانی‌ها) است که سبب شده است تا کسی که سوار بر یک مرسدس C200 است خود را همپای کسی بداند که سوار بر یک C350 ‌ یا حتی نمونه AMG همان کلاس مرسدس است. متاسفانه بسیاری از مردم از این نکته که وارد‌کردن فشار بیش از اندازه و بردن خودرو تا مرزهای توانایی‌های خود ممکن است صدمات و خطرهای جبران‌ناپذیری را متوجه خودرو و سرنشینان آن کند، غافلند. اما متاسفانه هنوز هم شاهد مسابقات خیابانی و به قولی «کل کل»‌های داخل شهری میان خودروهای سدان با پیشرانه‌های ۱۴۰ اسب بخاری و شاسی بلندهای سنگین وزن (مقصود امثال پورشه کاین و ب‌ام‌و X6 که پلی میان خودروهای شاسی بلند و اسپرت هستند، نیست) هستیم! خودروهایی که گویی به دلیل قیمت بالایشان این احساس را در خریدار ایجاد می‌کنند که «چون گران هستیم، قطعاً سریع هم هستیم!» این خودروها برای استفاده شهری و حتی اقتصادی، مصرف سوخت مناسب و سواری نرم و راحت پدید آمده‌اند و خودروسازان در طراحی آنها کمتر اهمیتی به توانایی‌های اسپرت نداده‌اند. سایت کسب و کار بازده منبع: دنده شش (مشاهده ۶۶ نفر, فقط امروز) هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده این مطالب هم احتمالا دوست دارید پشت پرده واردات خودروهای آمریکایی بازار مسکن و کاهش نرخ سود بانکی چرا قیمت تمام شده خودرو در ایران ۴۰ درصد بیشتر از دنیا است جدول قیمت روز خودروهای داخلی این خودرو با نمایش نور به شما خوشامد می‌گوید ۲۵ سریع ترین خودرو جهان تا به امروز
علت عشق خانم ها به خرید کردن چیست؟
علت عشق خانم ها به خرید کردن چیست؟
در اینکه خانم عاشق خرید هستند شکی نیست ولی این جمله به معنای این نیست که آقایان خرید را دوست ندارند. خانم ها عاشق خریدند ولی خریدی باحصوله و گردش تمام باشد اما آقایان هم خرید را دوست دارند ولی خریدی بدون گردش و تنها از یک فروشگاه. این رفتارها باعث شده تا خرید خانم ها به چشم بی آید. در باب این مسئله تحقیقات زیادی انجام گرفته که چندی پیش نتیجه آن ها منتشر شد. در ادامه این تحقیق گشترده را در اختیارتان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید. به گزارش دکتر سلام به نقل از مردمان، در تحقیقی که بر روی ۲۰۰۰ انگلیسی در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، مشخص شد که مردها بعد از ۲۶ دقیقه خرید خسته می‌شوند اما این زمان برای خانم‌ها حداقل ۲ ساعت بوده است. این تحقیق همچنین دریافته است که ۸۰ درصد از آقایون به هیچ عنوان خرید کردن با همسر خود را دوست ندارند و ۴۵ درصد از خانم‌ها نیز به هر قیمتی که شده سعی می‌کنند با شوهرانشان به خرید نروند! تقریباً نیمی از خریدهای زوجی به دعوا و مشاجره ختم می‌شود. دلیل آن هم این است که مردها چون فوراً خرید خود را انجام می‌دهند، زود خسته می‌شوند درحالیکه همسرانشان هنوز دوست دارند از مغازه‌های بیشتری دیدن کرده و بسیار دیرتر تصمیم می‌گیرند. اگر این کلی‌گویی‌ها صحیح باشد، باید ببینیم که این نگرش‌های متفاوت زنان و مردان نسبت به خرید کردن از کجا ناشی می‌شود؟ برای این منظور بهتر است نگاهی به تاریخ بیندازیم. شکارچی-گرد‌آورنده‌ها برای صدها هزار سال تا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، همه انسان‌ها بعنوان شکارچی-گردآورنده زندگی می‌کرده‌اند –یعنی با شکار حیوانات (کار مردها) و جمع کردن گیاهان وحشی، میوه‌ها و سبزیجات (کار زنان). این روش زندگی چندان دشوار نبوده است. وقتی انسان‌شناسان به طور سیستماتیک به نحوه گذران وقت شکارچی-گردآوردنگان مدرن نگاه کردند، متوجه شدند که آنها فقط ۱۲ تا ۲۰ ساعت در هفته را به این کار صرف می‌کرده‌اند. جالب است بدانید که زنان «نان‌آوران» اصلی در این جامعه بوده‌اند. انسان‌شناسان برآورد می‌کنند که جمع‌آوری‌های زنان حدود ۹۰-۸۰ درصد از غذای گروه را فراهم می‌نموده است — واقعیتی که باعث شده بسیاری انسان‌شناسان باور داشته باشند که این جوامع می‌بایست گردآورنده-شکارچی نامیده شوند. این همچنین به آن معناست که این افراد تا حد زیادی گیاهخوار بوده‌اند (غذای گوشتی آنها فقط ۲۰-۱۰ درصد بوده است) و جوامعی بسیار سالم بوده که از انواع و اقسام میوه‌ها، سبزیجات، ریشه‌ها و موار خام استفاده می‌نموده‌اند. غرایز باستانی جوامع انسان در ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شروع به روی آوردن به شکار کردند (که از خاورمیانه آغاز گشت) و این روش خیلی زود در آسیا و اروپا نیز گسترده شد. اما بعد از صدها هزار سال زندگی به آن منوال، جای تعجب نیست که شکار و گردآوری هنوز جزء غرایز ما هستند. و همه اینها ما را به خرید کردن برمی‌گرداند — زیرا این غرایز خود را در عادات خرید کردن ما نشان می‌دهند. وقتی بیشتر خانم‌ها خرید می‌کنند، اکثراً در حالت گرد‌آوری هستند — درخت به درخت (مغازه به مغازه) را بررسی کرده و به دنبال میوه‌ها و سبزیجات رسیده و مغذی می‌گردند. آنها زمان زیادی را به بررسی میوه‌ها و موادغذایی صرف کرده و تازگی و کارایی آنها را بررسی می‌کنند و خیلی از آنها را هم رد می‌کنند. در انتهای کار خود، با مجموعه‌ای عالی و متنوع از موادغذایی (پاکت‌های خرید) به خانه برمی‌گردند. به همین ترتیب، عادت خرید کردن مردها هم با میراث شکار کردن آنها مرتبط است. این می‌تواند توضیح دهد که چرا مردها بیشتر روی یک چیز تمرکز می‌کنند و نمی‌گردند. آنها فقط یک چیز در ذهن دارند: کشتن یک حیوان و رفتن به خانه. اصلاً نمی‌خواهند وقتشان را صرف گشتن کنند و اصلاً لازم نیست که غذاهای خود را بررسی و ارزیابی کنند. آنها حیوانی را پیدا کرده، آن را می‌کشند، بر داشته و به خانه بر می‌گردند. احتمالاً این عجله برای به خانه برگشتن بر اساس این فرضیه بوده است که اگر شکارچی حیوانی را برای مدت طولانی روی زمین نگه دارد، حیوانان یا شکارچیان دیگر شروع به خوردن آن خواهند کرد. بعضی حیوانات مرده هم سنگین بوده‌اند و نمی‌توانسته‌اند آن را برای مدتی طولانی به اینطرف و آنطرف حمل کنند. و در آب‌وهوای گرم و مرطوب، گوشت حیوان کم‌کم شروع به خراب شدن می‌کرده است. اجازه بدهید تکرار کنیم که همه اینها کلی‌گویی است — بی‌تردید میلیون‌ها مرد و زن وجود دارند که خلاف این قاعده کلی هستند. اما اگر تفاوتی بین نحوه خرید کردن خانم‌ها و آقایان وجود دارد، می‌توان آن را به گذشته و پیشینیانشان نسبت داد. در تحقیقات مختلفی نیز این ارتباط با پیشینیان در رفتار خرید کردن زنان و مردان به اثبات رسیده و شباهت‌های زیادی بین مرد و زن مدرن و پیشینیان آنها دیده شده است. محققان دریافته‌اند که خانم‌ها در مهارت‌ها و رفتارهای مربوط به جمع‌آوری امتیاز بالاتری کسب می‌کنند، بااینکه شیء موردنظر برای جمع‌آوری تفاوت کرده است. مردها هم در رفتارها و مهارت‌های مربوط به شکار کردن امتیاز بالاتری داشته‌اند. آنها دریافته‌اند که زنان تمایل بیشتری به صرف وقت زیاد برای گشت و گذار در مراکز خرید داشته اما مردها دوست دارند چیزی که لازم دارند را خریداری کرده و فوراً محل را ترک کنند. همه اینها یک نکته مثبت دارد: عادت‌های خرید کردن ما را توجیه می‌کند. همیشه می‌توانید این را بهانه کنید و بگویید که این رفتار و عادات را از پیشینیان باستانی خود به ارث برده‌اید. و جدی‌تر اینکه این می‌تواند به ما برای غلبه بر حس خریدن وسایل غیرلازم — چیزهایی که از پس خریدنشان برنمی‌آیید، هیچ راحتی و شادی وارد زندگی ما نمی‌کنند، و معمولاً توسط کارگران بسیار فقیر و کم‌درآمد در کشورهای فقیر ساخته می‌شوند –کمک کند. وقتی از دلایل یک رفتار آگاهی پیدا کنید، کنترل و غلبه بر آن ساده‌تر خواهد شد. منظور ما این نیست که باید دست از خرید کردن بردارید. منظورمان این است که باید هوشیارانه‌تر و با دقت بیشتری وسایل موردنیاز خودتان را تهیه کنید. #خرید#دلیل ولخرجی خانم ها#روانشناسی خرید#علت عشق به خرید