خریدار

اشتراک گذاشته شده با :

زن

وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود
وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود
وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/RrLFF وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود  تهیه جهیزیه یکی از مشکلات اصلی بسیاری از خانواده های ایرانی به هنگام ازدواج فرزندان است. والدینی که با شور و شوق و پس از انتخاب عروس یا داماد مناسب، فرزند خود را برای زندگی مشترک آماده کرده اند، پس از مراسم دوران نامزدی یا عقد، به تکاپوی خرید جهیزیه برای فرزند خود می افتند.این مرحله، یکی از حساس ترین مراحل دوران عقد است و توافق و تفاهم دختر و پسر و خانواده ها در این برهه بسیار کارساز است. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان، خرید جهیزیه که باید به منزله شروع زندگی ساده زوج های جوان باشد، طی سال های اخیر به معضل و مشکل اصلی تبدیل شده است. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود جوانان با توقعات بی جا و تقاضای اقلام غیرضروری خانواده ها را تحت فشار می گذارند و خانواده ها نیز با دامن زدن به توقعات آن ها، جوانان را پرتوقع و بی انگیزه می کنند. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه شوید تا بدانید وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود چه باید کرد! چند ترفند رایج در این میان هستند کسانی که با ترفندهایی ویژه و به رخ کشیدن آداب و رسومی که پیش از این به آن پایبند نبودند، مشکل خود را حل می کنند. یکی از این راه ها انداختن بخشی از بار خرید جهیزیه بر دوش داماد است؛ همان اتفاق ناخوشایندی که به رسمی متداول تبدیل شده است. البته در بعضی از خانواده ها تامین بخشی از جهیزیه در حالی به عهده داماد گذاشته می شود که او پیش از این مبلغ شیربها را نیز پرداخته است. در این قبیل خانواده ها رسم بر این است که داماد دست کم سرویس چوبی خانه را تهیه کند. این در حالی است که در برخی دیگر از خانواده ها تهیه این کالاها که گران قیمت ترین بخش جهیزیه است، تنها بخشی از فهرست خرید خانواده عروس را شامل می شود. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود در این میان عده ای نیز هستند که دست به کار عجیب تری می زنند. آنها پس از جلب اعتماد و محبت پسر فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود به همراه نام برندهای تجاری موردنظر را به دست پسر می دهند تا او هر چه سریع تر نسبت به تهیه آن اقلام اقدام کند. جالب اینجاست که این دسته از افراد مارک هایی را در فهرست موردنظر خویش درج می کنند که هرگز خود قادر به خرید آنها نبوده اند. در مقابل عده ای نیز هستند که با هماهنگی با داماد خرید برخی لوازم موردنظر را به عهده داماد می گذارند به شرطی که او در مقابل خانواده اش هرگز به این کار اقرار نکند. نگاه مردم و قضاوت دیگران در مورد جهیزیه‌تان اصلاً مهم نیست. مهم استفاده‌ای است که شما در آرامش و خوشی از آن‌ها می‌برید. نگذارید بار مخارج جهیزیه بعد از رفتن‌تان از خانه پدر، هم چنان بر دوش آن‌ها سنگینی کند. دست بالای دست … اما در این بازی نابخردانه گاه پسرها نیز شگردهایی را به کار می بندند. نمونه آن که عده ای تلاش می کنند تا خواسته های خانواده عروس را با کمترین هزینه تهیه کنند. برای همین سری به بازار دست دوم فروش ها می زنند و تمیزترین سرویس چوب را از آنجا تهیه می کنند. البته این به شرطی شدنی است که عروس خانم اصراری بر همراه شدن شوهرش در خرید نداشته باشد، چرا که بی شک پس از برملا شدن موضوع هیچ دختری راضی به استفاده از وسایلی کار کرده نمی شود. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود در این میان پسرهایی نیز هستند که قادرند همسر آینده خود را متقاعد به کوتاه آمدن از فهرست یاد شده کنند، به طوری که عروس خانم به مارک هایی به غیر از برندهای مورد نظر راضی شود. واقعیت این است کسانی می توانند خوشبخت زندگی کنند که تمام حواشی را کنار زده و با تمام وجود به متن آن توجه کنند. چند اشتباه رایج ولی در روند ازدواج مسائل بحرانی بیش از این حرف هاست. بی شک همه ما در اطراف خود آدم هایی را سراغ داریم که به خاطر جا نماندن از قافله چشم و همچشمی حاضرند زیر بار وام و قرض کمر خم کنند ، اما به قول خودشان سربلند باشند ، کم نیستند پدر و مادرهایی که به اصرار فرزند یا به خواست خود زیر فشار چند میلیون بدهی می روند تا دختر را با کوله باری آبرومند راهی خانه بخت کنند در حالی که غافلند خوشبختی نه از جنس اسراف است و نه از جنس چشم و همچشمی. در این بین کسانی نیز هستند که رابطه ای بی ثمر میان چیزهایی چون زیبایی دختر یا تحصیلاتش با میزان جهیزیه برقرار می کنند، عده ای دیگر هم معتقدند میان میزان مهریه و جهیزیه ای که عروس به خانه داماد می آورد رابطه ای منطقی وجود دارد. اما این باورها در حالی به مرور زمان در باورهای ایرانیان رسوخ کرده که در گذشته جهیزیه در حد فراهم کردن ضروری ترین وسایل زندگی و به عنوان هدیه ای از سوی خانواده عروس بوده است. کلامی با جوانان و بزرگترها   عروس خانم‌ها ! نگاه مردم و قضاوت دیگران در مورد جهیزیه‌تان اصلاً مهم نیست. مهم استفاده‌ای است که شما در آرامش و خوشی از آن‌ها می‌برید. نگذارید بار مخارج جهیزیه بعد از رفتن‌تان از خانه پدر، هم چنان بر دوش آن‌ها سنگینی کند. فراموش نکنید که در زمان تهیه جهیزیه میزان کوچکی و بزرگی خانه آقا داماد را در نظر بگیرید. بهتر است بعضی وسایل را با توجه به امکانات منزل استیجاری یا ملکی خود تهیه نمایید. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود آقا دامادها ! تهیه جهیزیه توسط خانواده همسرتان لطف آن‌ها به شماست؛ نه وظیفه‌شان! این را همیشه به یاد داشته باشید تا لذت استفاده از آن اشیاء همواره بر دلتان بنشیند. در حقیقت در سنت اسلامی تهیه جهیزیه بر عهده داماد است. آن هم در سطح تهیه وسایل و لوازم ضروری زندگی. بنابراین بر خانواده عروس که از بزرگواری و محبت عاطفی خود اقدام به تهیه جهیزیه کرده‌اند، سخت نگیرید، زیرا لازم نیست تمام وسایل زندگی در بالاترین سطح آن تهیه شود. والدین ! اگر بخواهیم بهترین روش را برای تهیه جهیزیه معرفی کنیم، این است که بین خانواده عروس و داماد بر اساس اصول و قواعد شرعی و اخلاقی توافقی صورت گیرد که بر اساس آن هم شأن خانواده‌ها حفظ شود و هم از امور زائد، غیرضروری و تجملی دوری شود؛ به نوعی که مستلزم فشارهای مختلف و خارج از محدوده عقل و شرع نباشد. وقتی خرید جهیزیه بلای جان خانواده ها می شود به بیانی دیگر، می‌توانیم یک همکاری مشترک و مشارکت را ترویج دهیم. آخر اگر همه بار جهیزیه و عروسی به خانواده عروس تحمیل شود و یا چنان‌چه همه را به خانواده داماد بسپاریم، به یکی از آنان فشار زیادی وارد می‌گردد. حالا اگر بخواهیم راه سومی را پیشنهاد دهیم، باید بگوییم خانواده عروس مهریه را سبک‌تر بگیرند و خانواده داماد نیز در حد مقدور برای تهیه لوازم جهیزیه با آن‌ها مشارکت کنند. حرف آخر باور کنیم خوشبختی را جهیزیه آن‌چنانی تأمین نمی‌کند. راز بزرگ خوشبختی در درون آدم‌هاست، آن را بیرون از خودمان جستجو نکنیم. مطالب مرتبط دلزدگی از همسر و راهکارهای مقابله با این مشکل چگونه همسرمان را مطیع و فرمانبردار خود کنیم با این روش ها برای همسر خود فرد رمانتیکی شوید مواظب باشید و از این مدل ازدواج ها در امان بمانید

خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نک
خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نک
خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید لینک کوتاه مطلب : http://www.birclick.ir/Gg3zI خرید شلوار جین خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسال نگران نباشید چون سن شما چیزی فراتر از یک عدد ساده نیست. اگر برای خرید یک شلوار جین تازه تصمیمتان را گرفته‌اید، در قدم اول بهتر است در انتخاب رنگ سراغ یک جفت شلوار جین کلاسیک به رنگ آبی روشن یا تیره بروید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید به علاوه این‌که جین‌های خوش‌دوخت مشکی هم برازنده شماست. تنها به این شرط که در کنار سادگی هیچ اثری از نوشته، پارگی، سنگ‌دوزی، تکه‌دوزی یا انتخاب جین‌های اسیدی و سنگ‌شور شده نباشد. شما با انتخاب این رنگ‌ها در کنار سادگی بین ظاهری رسمی و غیررسمی تعادل خوبی برقرار کرده‌اید، اما فاکتور مهم دیگر برای انتخاب شلوار شما جین‌هایی با فاق بلند یا متوسط است چون قرار است در کنار خوش‌پوشی ظاهری شیک و هوشمندانه داشته باشید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید خانم های میانسالی که هنوز در دنیای شلوارها سراغ جنس جین آن می روند و سفت و سخت پای انتخابشان ایستاده اند. با همه اینها سن و سال حکم می کند برای خرید هر نوع لباس سراغ مجموعه های ارائه‌ شده مخصوص همان سن و سلیقه بروید. دراین قسمت از مجله اینترنتی بیرکلیک برای شما توصه هایی داریم ،خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید اندازه بودن شلوار برخلاف شلوارهای مردانه، اندازه بودن شلوار جین زنانه تنها در دور کمر و طول شلوار خلاصه نمی‌شود و به عوامل دیگری هم بستگی دارد. پس باید در انتخاب شلوار جین به اندازه بودن بخش‌های مختلف مثل فاق، طول از کمر به زانو، از زانو به پایین و … را باید در نظر بگیرید چه سی سال داشته باشید چه صد سال! بهترین شلوار برای خانم‌های مسن شلواری است که در همه قسمت‌ها اندازه و راسته باشد نه گشاد یا تنگ. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید فاق شلوار خانم‌ها بعد از سن معینی دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم و کمر می‌شوند و اگر از شلوارهای فاق کوتاه استفاده کنند این چاقی بیشتر نمایان خواهد شد. پس خانم‌های مسن بهتر است از شلوارهای فاق بلند یا شلواری که خط کمر آن دقیقا روی وسط شکم بنشیند و آن را نصف کند استفاده کنند. خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید مدل و رنگ شلوار گفتیم که شلوارهای راسته بهترین انتخاب هستند اما مدل‌هایی مثل دمپاگشاد یا شلوارهای نسبتا تنگ نیز تحت شرایطی و بسته به استایل شخص می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.   خانم های میانسال در هنگام خرید شلوار جین به این نکات دقت کنید اما در مورد رنگ باید بگوییم رنگ‌های مشکی و آبی تیره و خیلی تیره که سنگ شور نباشند برای خانم‌های میان سال انتخاب بهتر و سنجیده‌تری هستند.   مطالب مرتبط ایده هایی جذاب برای لباس های بهاری خانم های شیک پوش با این روش ها برای همسر خود فرد رمانتیکی شوید خانم ها زمستان امسال چکمه و دامنتان را اینگونه ست کنید راز شیک پوشی خانم ها با رعایت این قوانین ساده
چرا خانم ها عاشق خرید کردنند ولی مردها نه؟
شما خرید کردن را دوست دارید؟ پاسخ به این سوال تا حدی به یک عامل بستگی دارد: اینکه زن هستید یا مرد. البته، این خیلی کلی‌گویی است اگر بخواهیم بگوییم گه «زن‌ها عاشق خرید کردن هستند ولی مردها نیستند». مطمئناً همه ما کسانی را می‌شناسیم که خلاف این جمله هستند. مثلاً خانم شما ممکن است اصلاً از خریدن کردن خوشش نباید. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این گفته چندان اشتباه نیست. به گزارش مردمان، در تحقیقی که بر روی ۲۰۰۰ انگلیسی در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت، مشخص شد که مردها بعد از ۲۶ دقیقه خرید خسته می‌شوند اما این زمان برای خانم‌ها حداقل ۲ ساعت بوده است. این تحقیق همچنین دریافته است که ۸۰ درصد از آقایون به هیچ عنوان خرید کردن با همسر خود را دوست ندارند و ۴۵ درصد از خانم‌ها نیز به هر قیمتی که شده سعی می‌کنند با شوهرانشان به خرید نروند! تقریباً نیمی از خریدهای زوجی به دعوا و مشاجره ختم می‌شود. دلیل آن هم این است که مردها چون فوراً خرید خود را انجام می‌دهند، زود خسته می‌شوند درحالیکه همسرانشان هنوز دوست دارند از مغازه‌های بیشتری دیدن کرده و بسیار دیرتر تصمیم می‌گیرند. اگر این کلی‌گویی‌ها صحیح باشد، باید ببینیم که این نگرش‌های متفاوت زنان و مردان نسبت به خرید کردن از کجا ناشی می‌شود؟ برای این منظور بهتر است نگاهی به تاریخ بیندازیم. شکارچی-گرد‌آورنده‌ها برای صدها هزار سال تا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، همه انسان‌ها بعنوان شکارچی-گردآورنده زندگی می‌کرده‌اند –یعنی با شکار حیوانات (کار مردها) و جمع کردن گیاهان وحشی، میوه‌ها و سبزیجات (کار زنان). این روش زندگی چندان دشوار نبوده است. وقتی انسان‌شناسان به طور سیستماتیک به نحوه گذران وقت شکارچی-گردآوردنگان مدرن نگاه کردند، متوجه شدند که آنها فقط ۱۲ تا ۲۰ ساعت در هفته را به این کار صرف می‌کرده‌اند. جالب است بدانید که زنان «نان‌آوران» اصلی در این جامعه بوده‌اند. انسان‌شناسان برآورد می‌کنند که جمع‌آوری‌های زنان حدود ۹۰-۸۰ درصد از غذای گروه را فراهم می‌نموده است — واقعیتی که باعث شده بسیاری انسان‌شناسان باور داشته باشند که این جوامع می‌بایست گردآورنده-شکارچی نامیده شوند. این همچنین به آن معناست که این افراد تا حد زیادی گیاهخوار بوده‌اند (غذای گوشتی آنها فقط ۲۰-۱۰ درصد بوده است) و جوامعی بسیار سالم بوده که از انواع و اقسام میوه‌ها، سبزیجات، ریشه‌ها و موار خام استفاده می‌نموده‌اند. غرایز باستانی جوامع انسان در ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شروع به روی آوردن به شکار کردند (که از خاورمیانه آغاز گشت) و این روش خیلی زود در آسیا و اروپا نیز گسترده شد. اما بعد از صدها هزار سال زندگی به آن منوال، جای تعجب نیست که شکار و گردآوری هنوز جزء غرایز ما هستند. و همه اینها ما را به خرید کردن برمی‌گرداند — زیرا این غرایز خود را در عادات خرید کردن ما نشان می‌دهند. وقتی بیشتر خانم‌ها خرید می‌کنند، اکثراً در حالت گرد‌آوری هستند — درخت به درخت (مغازه به مغازه) را بررسی کرده و به دنبال میوه‌ها و سبزیجات رسیده و مغذی می‌گردند. آنها زمان زیادی را به بررسی میوه‌ها و موادغذایی صرف کرده و تازگی و کارایی آنها را بررسی می‌کنند و خیلی از آنها را هم رد می‌کنند. در انتهای کار خود، با مجموعه‌ای عالی و متنوع از موادغذایی (پاکت‌های خرید) به خانه برمی‌گردند. به همین ترتیب، عادت خرید کردن مردها هم با میراث شکار کردن آنها مرتبط است. این می‌تواند توضیح دهد که چرا مردها بیشتر روی یک چیز تمرکز می‌کنند و نمی‌گردند. آنها فقط یک چیز در ذهن دارند: کشتن یک حیوان و رفتن به خانه. اصلاً نمی‌خواهند وقتشان را صرف گشتن کنند و اصلاً لازم نیست که غذاهای خود را بررسی و ارزیابی کنند. آنها حیوانی را پیدا کرده، آن را می‌کشند، بر داشته و به خانه بر می‌گردند. احتمالاً این عجله برای به خانه برگشتن بر اساس این فرضیه بوده است که اگر شکارچی حیوانی را برای مدت طولانی روی زمین نگه دارد، حیوانان یا شکارچیان دیگر شروع به خوردن آن خواهند کرد. بعضی حیوانات مرده هم سنگین بوده‌اند و نمی‌توانسته‌اند آن را برای مدتی طولانی به اینطرف و آنطرف حمل کنند. و در آب‌وهوای گرم و مرطوب، گوشت حیوان کم‌کم شروع به خراب شدن می‌کرده است. اجازه بدهید تکرار کنیم که همه اینها کلی‌گویی است — بی‌تردید میلیون‌ها مرد و زن وجود دارند که خلاف این قاعده کلی هستند. اما اگر تفاوتی بین نحوه خرید کردن خانم‌ها و آقایان وجود دارد، می‌توان آن را به گذشته و پیشینیانشان نسبت داد. در تحقیقات مختلفی نیز این ارتباط با پیشینیان در رفتار خرید کردن زنان و مردان به اثبات رسیده و شباهت‌های زیادی بین مرد و زن مدرن و پیشینیان آنها دیده شده است. محققان دریافته‌اند که خانم‌ها در مهارت‌ها و رفتارهای مربوط به جمع‌آوری امتیاز بالاتری کسب می‌کنند، بااینکه شیء موردنظر برای جمع‌آوری تفاوت کرده است. مردها هم در رفتارها و مهارت‌های مربوط به شکار کردن امتیاز بالاتری داشته‌اند. آنها دریافته‌اند که زنان تمایل بیشتری به صرف وقت زیاد برای گشت و گذار در مراکز خرید داشته اما مردها دوست دارند چیزی که لازم دارند را خریداری کرده و فوراً محل را ترک کنند. همه اینها یک نکته مثبت دارد: عادت‌های خرید کردن ما را توجیه می‌کند. همیشه می‌توانید این را بهانه کنید و بگویید که این رفتار و عادات را از پیشینیان باستانی خود به ارث برده‌اید. و جدی‌تر اینکه این می‌تواند به ما برای غلبه بر حس خریدن وسایل غیرلازم — چیزهایی که از پس خریدنشان برنمی‌آیید، هیچ راحتی و شادی وارد زندگی ما نمی‌کنند، و معمولاً توسط کارگران بسیار فقیر و کم‌درآمد در کشورهای فقیر ساخته می‌شوند –کمک کند. وقتی از دلایل یک رفتار آگاهی پیدا کنید، کنترل و غلبه بر آن ساده‌تر خواهد شد. منظور ما این نیست که باید دست از خرید کردن بردارید. منظورمان این است که باید هوشیارانه‌تر و با دقت بیشتری وسایل موردنیاز خودتان را تهیه کنید.