خریدار

اشتراک گذاشته شده با :

فروشگاه اینترنتی

خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجرب
خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجرب
خرید اینترنتی در ایران سالانه رشد ۶۰ درصدی را تجربه می‌کند به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده‌اند و خرید اینترنتی ایرانی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین سالانه به‌طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم به آهستگی شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کرده‌اند. آمارها و واقعیت‌ها حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند. تنها در سال ۲۰۱۵، ارزش فعالیت‌های تجاری این فروشگاه‌ها از رقم ۱۷٫۴ میلیارد دلار گذشت. این رقم در حالی است که اکثر جمعیت ایران هنوز متقاعد نشده‌اند که به‌صورت آنلاین خرید کنند. برآوردها نشان می‌دهد که خرید اینترنتی ایرانی‌ها از فروشگاه‌های آنلاین سالانه به‌طور متوسط ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. اینترنت در طی چند سال گذشته با بیشترین سرعت در ایران گسترش‌یافته است. آمارهای ۱۰ ماه گذشته نشان می‌دهد که میزان نفوذ اینترنت در ایران به ۸۲٫۱۲ درصد رسیده است. این رقم حتی در برخی شهرها بیشتر از ۱۰۰ درصد است. ایران اخیراً فاز نخست شبکه اطلاعات ملی را راه‌اندازی کرده که درنتیجه آن سرعت اینترنت به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. حداقل ۱۹ میلیون ایرانی از طریق گوشی‌های همراه خود از اینترنت استفاده می‌کنند. شهروندان ۶۰۰ شهر به اینترنت ۳ جی و ۲۰۰ شهر به اینترنت ۴ جی دسترسی دارند. نرخ نفوذ تلفن همراه در ایران ۹۴٫۴۶ درصد است. این میزان از نفوذ اینترنت زمینه را برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم می‌سازد. سفارش یک محصول به‌صورت آنلاین در ایران با دیگر کشورهای توسعه‌یافته تفاوت ندارد. ایجاد فرهنگ اعتماد و خرید آنلاین در بین شهروندان ایرانی کار آسانی نیست و فروشگاه‌های اینترنتی نظیر دیجی کالا، بامیلو و زنبیل به قطب‌های اصلی چنین فعالیت‌هایی تبدیل‌شده‌اند. فروشگاه‌های آنلاین همکاری نزدیکی با شرکت ملی پست ایران دارند. شرکت ملی پست ایران در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های روز، سرعت فعالیت خود را بالا ببرد. یکی از این فناوری‌ها سرویس ردگیری بسته‌های پستی است. با استفاده از سرویس «ردگیری مرسوله‌ها» توسط ارسال‌کننده و دریافت‌کننده می‌توان به‌راحتی از طریق سایت شرکت ملی پست از آخرین وضعیت ارسال مرسوله‌ها مطلع شد. درزمینهٔ خرید اینترنتی ، پلیس آنلاین نقش مهمی درزمینهٔ مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ایفا می‌کند. پلیس با جرائمی نظیر کلاه‌برداری، توهین به افراد،هک و نفوذ به سرورها مقابله می‌کند. منبع: پرس تی وی

حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه های اینترنتی
حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه های اینترنتی
حجم خرید اینترنتی ایرانیان از فروشگاه‌های اینترنتی در سال ۱۳۹۴ طبق آمار اعلام شده توسط شرکت پست ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی در ایران دارای مجوز و طرف قرارداد با پست در حال فعالیت هستند. براساس این آمار و ارقام در هشت ماه اول سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید اینترنتی از طریق درگاه پست انجام شده است که این میزان رشد ۱۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به جهت ارسال مرسولات داشته است. ارزش خرید اینترنتی کالاها از فروشگاه‌های اینترنتی در ایران در دوره هشت ماه اول سال ۱۳۹۴ حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که این رقم رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد. حسین مهری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده است که در حال حاضر ۵۰ شرکت طرف قرارداد با شرکت پست هستند که ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی با آنها همکاری می‌کنند و در نهایت برای ارسال مرسولات خود از درگاه پست استفاده می‌کنند. همچنین سامانه خرید و فروش شرکت پست با نام Ebazar با اتصال به حدود ۷۵۰ فروشگاه برای ارائه خدمات فروش اینترنتی در استان‌های مختلف راه‌‎اندازی شده است. منبع: خبرگزاری مهر
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا DigiKala Customer experience در انتهای سال ۱۳۹۳ خورشیدی دوست داشتم مطلبی در مورد فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و نقش مؤثر آن در فرهنگ‌سازی خرید اینترنتی در ایران بنویسم. مطمئناً موفقیت‌های این برند بر کسی پوشیده نیست، فروشگاه اینترنتی اول کشور که از یک سایت بررسی دوربین‌های دیجیتال شروع کرد و امروز معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور است. فکر می‌کنم نقد برخی از فعالیت‌ها و عملکردهای این فروشگاه نه تنها از دستاوردها و ارزش‌های آن نمی‌کاهد بلکه کمک خواهد کرد تا این برند بتواند با رفع برخی از ایرادات خود، پله‌های موفقیت را سریع‌تر بپیماید. می‌خواهم در مورد تجربه خرید خودم Customer experience – CX از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بنویسم و خوشحال خواهم شد که شما هم اگر تجربه‌ای از این دست دارید در انتهای مطلب با من به اشتراک بگذارید. دو مشکلی که در یک تجربه خرید هدیه از دیجی‌کالا داشتم: ۱-زمان دریافت محصول در هنگام خرید کالا از فروشگاه، زمان دریافت محصول خریداری‌شده توسط مشتری تعیین می‌شود. مشتری هر زمان که وقت داشته باشد به فروشگاه سر می‌زند و کالای خود را دریافت می‌کند. در مورد کالاهای بزرگ‌تر مانند یخچال و گاز و … نیز مشتری زمانی که در منزل هست را اعلام می‌کنند تا کالا برای وی ارسال شود. اما در دیجی‌کالا این متصدی است که برای شما زمان در خانه ماندن مشتری را برایش تعیین‌و‌تکلیف می‌کند. اگر هم از متصدی درخواست کمی انعطاف‌پذیری شود با پاسخی جالب روبرو خواهد شد که زمان ارسال سفارشات به‌شکل سیستمی و اتوماتیک بوده و امکان تغییر زمان دریافت کالا وجود ندارد! حال فرض کنید مشتری بخواهد هدیه‌ای را برای فردی ارسال کند! این در حالی است که در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دنیا زمان دریافت کالا توسط مشتری در زمان تکمیل فرم خرید انتخاب می‌شود. ۲- هدیه دادن به دوستان اگر می‌خواهید به دوست خود یک کادوی دیجیتال هدیه بدهید و او را غافل‌گیر کنید، بهتر است فعلاً سراغ دیجی‌کالا نروید! هرچند این فروشگاه اینترنتی به مشتری امکان می‌دهد که کالایی را به‌عنوان هدیه انتخاب، کادو پیچ و ارسال کند، اما از آنجا که روند ارسال هدیه کامل و جامع بررسی‌نشده است، مشتری با مشکلاتی روبرو خواهد شد. برای مثال مشتری می‌تواند در بخش تکمیل اطلاعات، آدرس دریافت‌کننده هدیه را در بخش “آدرس جدید نشانی گیرنده” وارد کند اما باید دقت کرد که اطلاعات تماس نباید شماره هدیه‌گیرنده باشد! چرا که متصدی با آن شماره تماس می‌گیرد و از وی در مورد تأیید خریدش سوال کرده و زمانی که باید در خانه بماند تا هدیه را تحویل بگیرد را اعلام می‌کند! و البته اینگونه است که هدیه‌گیرندۀ از همه‌جا بی‌خبر غافل‌گیر می‌شود! متأسفانه در حال‌حاضر جایی برای اینکه مشتری بتواند اعلام کند که این شماره مربوط به هدیه‌گیرنده است یا خریدار وجود ندارد. نظر برخی از کاربران شبکه‎‌اجتماعی لینکداین در مورد دیجی‌کالا در پاسخ به این مطلب را در اینجا ذکر می‌کنم: اشکان حسین‌پور : متاسفانه قیمت گوشی های موبایل دیجی کالا اکثرا گرانتر از بازار است ، مواردی که در گوشی های ارزان قیمت اختلاف پنجاه هزار تومانی وجود دارد. زهرا یاراحمدی : من تقریبا تمام کالا های دیجیتالی رو از این سایت خریداری میکنم. تا به حال مشکلی نداشتم و همیشه قیمت ها کمتر از بیرون بوده بعلاوه اینکه وقتم رو هم تو این هوای الوده تو خیابان های تهران تلف نکردم. مشتری مداری خوبی هم دارن . حتی نزدیک سال نو هدیه هم فرستادن. درسته که ممکنه که تو هر کار جدید و نوظهوری مشکل باشه اما نباید انقدر بزرگش کرد. ولی خوب خیلی کارهای دیگه هم میتونن انجام بدن که بهتره و نیاز به زمان بیشتر داره. فرشاد ثابت : من اصلا تجربه خوبی نداشتم. چیزی که خریدم از بازار گرونتر بود و خدمات حمل ونقل هم بسیار بد بود. رفتار کارشناسها پیکی هم که بسته رو تحویل داد خیلی بد بود. من دیگه ازش خرید نمیکنم. احسان هادی‌نژاد : تجربه خرید ار “دیجی کالا” واقعا تجربه شیرین و دلچسبیه، شاید آرامش در انتخاب و اطمینان از اصالت کالا اولین دستاورد دیجی کالا بوده و ما رو از هیاهوی بازار بی قانون دور کرده ، به همه این خوبیها حالا می تونید اینها رو هم اضافه کنید: دسته بندی های دقیق ، پیگیری سریع ، موجود بودن کالا در هنگام ثبت و ثابت بودن قیمت کالا تا اتمام فرآیند خرید ( اینها معضلاتیست که کم و بیش در فروشگاه های دیگر ایرانی وجود دارد)، من خیلی دوست دارم کسانی که در جریان اینگونه الگو های موفق هستند وارد بحث شوند و به ترویج آن کمک کنند ، شاید الگوی دیجی کالا سایت “آمازون” باشد که البته با رویکرد جدیدی که با کمک به انتشار کتاب و فروش آن در پیش گرفته این امر دور از ذهن هم نیست علی عقیلی : اخیرا ایمیلی از دیجی کالا برایم آمد به این مضمون که اگر کالایی از ما خریده اید و بعدا در جایی دیدید که آن کالا را ارزانتر می فروشند آن فروشگاه را به ما معرفی کنید و اضافه پرداختی تان را به شما عودت میدهیم ؟!! واقعا معلوم است این دوستان به دنبال چه چیزی هستند ؟ آیا میخواهند به مشتری ثابت کنند بهترین قیمت را خرید کرده است یا به جنگ با بازار بروند ؟ سعید کاسکو : البته در مورد خرید محصولات لوازم تحریر در میان کالاهای دیجیتال دیجی کالا باید بگم که این هم از همان نام گذاری هاییست که در ایران بسیار شاهدش بودیم و در زمان توسعه شرکت تناسب نام و کالا به هم میخورد که جدیدترین آنها هم هود مکث بود که الان لوازم آشپزخانه هم میزند. شاید کمی از مشکلات پیش آمده در دیج کالا بعلت تغییر ماهیت و بزرگ شدن آن است، امیدوارم پس از گذراندن این دوره ، مدیران توانای این مجموعه کمی مکث کنند و سیستم را به دوره بعد آماده کنند سامان معصومی : با گزینه اول مخالفم ولی مورد دوم خیلی جالب بود بهش فکر نکرده بودم آیا شما هم تا به‌حال تجربه خرید از دیجی‌کالا و مشکلاتی از این دست داشتید؟ آن را با من و خوانندگان آیمارکتور در بخش نظرات در میان بگذارید.
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا DigiKala Customer experience در انتهای سال ۱۳۹۳ خورشیدی دوست داشتم مطلبی در مورد فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و نقش مؤثر آن در فرهنگ‌سازی خرید اینترنتی در ایران بنویسم. مطمئناً موفقیت‌های این برند بر کسی پوشیده نیست، فروشگاه اینترنتی اول کشور که از یک سایت بررسی دوربین‌های دیجیتال شروع کرد و امروز معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور است. فکر می‌کنم نقد برخی از فعالیت‌ها و عملکردهای این فروشگاه نه تنها از دستاوردها و ارزش‌های آن نمی‌کاهد بلکه کمک خواهد کرد تا این برند بتواند با رفع برخی از ایرادات خود، پله‌های موفقیت را سریع‌تر بپیماید. می‌خواهم در مورد تجربه خرید خودم Customer experience – CX از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بنویسم و خوشحال خواهم شد که شما هم اگر تجربه‌ای از این دست دارید در انتهای مطلب با من به اشتراک بگذارید. دو مشکلی که در یک تجربه خرید هدیه از دیجی‌کالا داشتم: ۱-زمان دریافت محصول در هنگام خرید کالا از فروشگاه، زمان دریافت محصول خریداری‌شده توسط مشتری تعیین می‌شود. مشتری هر زمان که وقت داشته باشد به فروشگاه سر می‌زند و کالای خود را دریافت می‌کند. در مورد کالاهای بزرگ‌تر مانند یخچال و گاز و … نیز مشتری زمانی که در منزل هست را اعلام می‌کنند تا کالا برای وی ارسال شود. اما در دیجی‌کالا این متصدی است که برای شما زمان در خانه ماندن مشتری را برایش تعیین‌و‌تکلیف می‌کند. اگر هم از متصدی درخواست کمی انعطاف‌پذیری شود با پاسخی جالب روبرو خواهد شد که زمان ارسال سفارشات به‌شکل سیستمی و اتوماتیک بوده و امکان تغییر زمان دریافت کالا وجود ندارد! حال فرض کنید مشتری بخواهد هدیه‌ای را برای فردی ارسال کند! این در حالی است که در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دنیا زمان دریافت کالا توسط مشتری در زمان تکمیل فرم خرید انتخاب می‌شود. ۲- هدیه دادن به دوستان اگر می‌خواهید به دوست خود یک کادوی دیجیتال هدیه بدهید و او را غافل‌گیر کنید، بهتر است فعلاً سراغ دیجی‌کالا نروید! هرچند این فروشگاه اینترنتی به مشتری امکان می‌دهد که کالایی را به‌عنوان هدیه انتخاب، کادو پیچ و ارسال کند، اما از آنجا که روند ارسال هدیه کامل و جامع بررسی‌نشده است، مشتری با مشکلاتی روبرو خواهد شد. برای مثال مشتری می‌تواند در بخش تکمیل اطلاعات، آدرس دریافت‌کننده هدیه را در بخش “آدرس جدید نشانی گیرنده” وارد کند اما باید دقت کرد که اطلاعات تماس نباید شماره هدیه‌گیرنده باشد! چرا که متصدی با آن شماره تماس می‌گیرد و از وی در مورد تأیید خریدش سوال کرده و زمانی که باید در خانه بماند تا هدیه را تحویل بگیرد را اعلام می‌کند! و البته اینگونه است که هدیه‌گیرندۀ از همه‌جا بی‌خبر غافل‌گیر می‌شود! متأسفانه در حال‌حاضر جایی برای اینکه مشتری بتواند اعلام کند که این شماره مربوط به هدیه‌گیرنده است یا خریدار وجود ندارد. نظر برخی از کاربران شبکه‎‌اجتماعی لینکداین در مورد دیجی‌کالا در پاسخ به این مطلب را در اینجا ذکر می‌کنم: اشکان حسین‌پور : متاسفانه قیمت گوشی های موبایل دیجی کالا اکثرا گرانتر از بازار است ، مواردی که در گوشی های ارزان قیمت اختلاف پنجاه هزار تومانی وجود دارد. زهرا یاراحمدی : من تقریبا تمام کالا های دیجیتالی رو از این سایت خریداری میکنم. تا به حال مشکلی نداشتم و همیشه قیمت ها کمتر از بیرون بوده بعلاوه اینکه وقتم رو هم تو این هوای الوده تو خیابان های تهران تلف نکردم. مشتری مداری خوبی هم دارن . حتی نزدیک سال نو هدیه هم فرستادن. درسته که ممکنه که تو هر کار جدید و نوظهوری مشکل باشه اما نباید انقدر بزرگش کرد. ولی خوب خیلی کارهای دیگه هم میتونن انجام بدن که بهتره و نیاز به زمان بیشتر داره. فرشاد ثابت : من اصلا تجربه خوبی نداشتم. چیزی که خریدم از بازار گرونتر بود و خدمات حمل ونقل هم بسیار بد بود. رفتار کارشناسها پیکی هم که بسته رو تحویل داد خیلی بد بود. من دیگه ازش خرید نمیکنم. احسان هادی‌نژاد : تجربه خرید ار “دیجی کالا” واقعا تجربه شیرین و دلچسبیه، شاید آرامش در انتخاب و اطمینان از اصالت کالا اولین دستاورد دیجی کالا بوده و ما رو از هیاهوی بازار بی قانون دور کرده ، به همه این خوبیها حالا می تونید اینها رو هم اضافه کنید: دسته بندی های دقیق ، پیگیری سریع ، موجود بودن کالا در هنگام ثبت و ثابت بودن قیمت کالا تا اتمام فرآیند خرید ( اینها معضلاتیست که کم و بیش در فروشگاه های دیگر ایرانی وجود دارد)، من خیلی دوست دارم کسانی که در جریان اینگونه الگو های موفق هستند وارد بحث شوند و به ترویج آن کمک کنند ، شاید الگوی دیجی کالا سایت “آمازون” باشد که البته با رویکرد جدیدی که با کمک به انتشار کتاب و فروش آن در پیش گرفته این امر دور از ذهن هم نیست علی عقیلی : اخیرا ایمیلی از دیجی کالا برایم آمد به این مضمون که اگر کالایی از ما خریده اید و بعدا در جایی دیدید که آن کالا را ارزانتر می فروشند آن فروشگاه را به ما معرفی کنید و اضافه پرداختی تان را به شما عودت میدهیم ؟!! واقعا معلوم است این دوستان به دنبال چه چیزی هستند ؟ آیا میخواهند به مشتری ثابت کنند بهترین قیمت را خرید کرده است یا به جنگ با بازار بروند ؟ سعید کاسکو : البته در مورد خرید محصولات لوازم تحریر در میان کالاهای دیجیتال دیجی کالا باید بگم که این هم از همان نام گذاری هاییست که در ایران بسیار شاهدش بودیم و در زمان توسعه شرکت تناسب نام و کالا به هم میخورد که جدیدترین آنها هم هود مکث بود که الان لوازم آشپزخانه هم میزند. شاید کمی از مشکلات پیش آمده در دیج کالا بعلت تغییر ماهیت و بزرگ شدن آن است، امیدوارم پس از گذراندن این دوره ، مدیران توانای این مجموعه کمی مکث کنند و سیستم را به دوره بعد آماده کنند سامان معصومی : با گزینه اول مخالفم ولی مورد دوم خیلی جالب بود بهش فکر نکرده بودم آیا شما هم تا به‌حال تجربه خرید از دیجی‌کالا و مشکلاتی از این دست داشتید؟ آن را با من و خوانندگان آیمارکتور در بخش نظرات در میان بگذارید.
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا DigiKala
تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا DigiKala Customer experience در انتهای سال ۱۳۹۳ خورشیدی دوست داشتم مطلبی در مورد فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا و نقش مؤثر آن در فرهنگ‌سازی خرید اینترنتی در ایران بنویسم. مطمئناً موفقیت‌های این برند بر کسی پوشیده نیست، فروشگاه اینترنتی اول کشور که از یک سایت بررسی دوربین‌های دیجیتال شروع کرد و امروز معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور است. فکر می‌کنم نقد برخی از فعالیت‌ها و عملکردهای این فروشگاه نه تنها از دستاوردها و ارزش‌های آن نمی‌کاهد بلکه کمک خواهد کرد تا این برند بتواند با رفع برخی از ایرادات خود، پله‌های موفقیت را سریع‌تر بپیماید. می‌خواهم در مورد تجربه خرید خودم Customer experience – CX از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بنویسم و خوشحال خواهم شد که شما هم اگر تجربه‌ای از این دست دارید در انتهای مطلب با من به اشتراک بگذارید. دو مشکلی که در یک تجربه خرید هدیه از دیجی‌کالا داشتم: ۱-زمان دریافت محصول در هنگام خرید کالا از فروشگاه، زمان دریافت محصول خریداری‌شده توسط مشتری تعیین می‌شود. مشتری هر زمان که وقت داشته باشد به فروشگاه سر می‌زند و کالای خود را دریافت می‌کند. در مورد کالاهای بزرگ‌تر مانند یخچال و گاز و … نیز مشتری زمانی که در منزل هست را اعلام می‌کنند تا کالا برای وی ارسال شود. اما در دیجی‌کالا این متصدی است که برای شما زمان در خانه ماندن مشتری را برایش تعیین‌و‌تکلیف می‌کند. اگر هم از متصدی درخواست کمی انعطاف‌پذیری شود با پاسخی جالب روبرو خواهد شد که زمان ارسال سفارشات به‌شکل سیستمی و اتوماتیک بوده و امکان تغییر زمان دریافت کالا وجود ندارد! حال فرض کنید مشتری بخواهد هدیه‌ای را برای فردی ارسال کند! این در حالی است که در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دنیا زمان دریافت کالا توسط مشتری در زمان تکمیل فرم خرید انتخاب می‌شود. ۲- هدیه دادن به دوستان اگر می‌خواهید به دوست خود یک کادوی دیجیتال هدیه بدهید و او را غافل‌گیر کنید، بهتر است فعلاً سراغ دیجی‌کالا نروید! هرچند این فروشگاه اینترنتی به مشتری امکان می‌دهد که کالایی را به‌عنوان هدیه انتخاب، کادو پیچ و ارسال کند، اما از آنجا که روند ارسال هدیه کامل و جامع بررسی‌نشده است، مشتری با مشکلاتی روبرو خواهد شد. برای مثال مشتری می‌تواند در بخش تکمیل اطلاعات، آدرس دریافت‌کننده هدیه را در بخش “آدرس جدید نشانی گیرنده” وارد کند اما باید دقت کرد که اطلاعات تماس نباید شماره هدیه‌گیرنده باشد! چرا که متصدی با آن شماره تماس می‌گیرد و از وی در مورد تأیید خریدش سوال کرده و زمانی که باید در خانه بماند تا هدیه را تحویل بگیرد را اعلام می‌کند! و البته اینگونه است که هدیه‌گیرندۀ از همه‌جا بی‌خبر غافل‌گیر می‌شود! متأسفانه در حال‌حاضر جایی برای اینکه مشتری بتواند اعلام کند که این شماره مربوط به هدیه‌گیرنده است یا خریدار وجود ندارد. نظر برخی از کاربران شبکه‎‌اجتماعی لینکداین در مورد دیجی‌کالا در پاسخ به این مطلب را در اینجا ذکر می‌کنم: اشکان حسین‌پور : متاسفانه قیمت گوشی های موبایل دیجی کالا اکثرا گرانتر از بازار است ، مواردی که در گوشی های ارزان قیمت اختلاف پنجاه هزار تومانی وجود دارد. زهرا یاراحمدی : من تقریبا تمام کالا های دیجیتالی رو از این سایت خریداری میکنم. تا به حال مشکلی نداشتم و همیشه قیمت ها کمتر از بیرون بوده بعلاوه اینکه وقتم رو هم تو این هوای الوده تو خیابان های تهران تلف نکردم. مشتری مداری خوبی هم دارن . حتی نزدیک سال نو هدیه هم فرستادن. درسته که ممکنه که تو هر کار جدید و نوظهوری مشکل باشه اما نباید انقدر بزرگش کرد. ولی خوب خیلی کارهای دیگه هم میتونن انجام بدن که بهتره و نیاز به زمان بیشتر داره. فرشاد ثابت : من اصلا تجربه خوبی نداشتم. چیزی که خریدم از بازار گرونتر بود و خدمات حمل ونقل هم بسیار بد بود. رفتار کارشناسها پیکی هم که بسته رو تحویل داد خیلی بد بود. من دیگه ازش خرید نمیکنم. احسان هادی‌نژاد : تجربه خرید ار “دیجی کالا” واقعا تجربه شیرین و دلچسبیه، شاید آرامش در انتخاب و اطمینان از اصالت کالا اولین دستاورد دیجی کالا بوده و ما رو از هیاهوی بازار بی قانون دور کرده ، به همه این خوبیها حالا می تونید اینها رو هم اضافه کنید: دسته بندی های دقیق ، پیگیری سریع ، موجود بودن کالا در هنگام ثبت و ثابت بودن قیمت کالا تا اتمام فرآیند خرید ( اینها معضلاتیست که کم و بیش در فروشگاه های دیگر ایرانی وجود دارد)، من خیلی دوست دارم کسانی که در جریان اینگونه الگو های موفق هستند وارد بحث شوند و به ترویج آن کمک کنند ، شاید الگوی دیجی کالا سایت “آمازون” باشد که البته با رویکرد جدیدی که با کمک به انتشار کتاب و فروش آن در پیش گرفته این امر دور از ذهن هم نیست علی عقیلی : اخیرا ایمیلی از دیجی کالا برایم آمد به این مضمون که اگر کالایی از ما خریده اید و بعدا در جایی دیدید که آن کالا را ارزانتر می فروشند آن فروشگاه را به ما معرفی کنید و اضافه پرداختی تان را به شما عودت میدهیم ؟!! واقعا معلوم است این دوستان به دنبال چه چیزی هستند ؟ آیا میخواهند به مشتری ثابت کنند بهترین قیمت را خرید کرده است یا به جنگ با بازار بروند ؟ سعید کاسکو : البته در مورد خرید محصولات لوازم تحریر در میان کالاهای دیجیتال دیجی کالا باید بگم که این هم از همان نام گذاری هاییست که در ایران بسیار شاهدش بودیم و در زمان توسعه شرکت تناسب نام و کالا به هم میخورد که جدیدترین آنها هم هود مکث بود که الان لوازم آشپزخانه هم میزند. شاید کمی از مشکلات پیش آمده در دیج کالا بعلت تغییر ماهیت و بزرگ شدن آن است، امیدوارم پس از گذراندن این دوره ، مدیران توانای این مجموعه کمی مکث کنند و سیستم را به دوره بعد آماده کنند سامان معصومی : با گزینه اول مخالفم ولی مورد دوم خیلی جالب بود بهش فکر نکرده بودم آیا شما هم تا به‌حال تجربه خرید از دیجی‌کالا و مشکلاتی از این دست داشتید؟ آن را با من و خوانندگان آیمارکتور در بخش نظرات در میان بگذارید.
مصرف کنندگان همچنان مراکز خرید را انتخاب می کنند!
مصرف کنندگان همچنان مراکز خرید را انتخاب می کنند!
مصرف کنندگان همچنان مراکز خرید را انتخاب می کنند! + اینفوگرافیک این روزها وقتی صحبت از خرید کالا می شود، خیلی ها پیشنهاد می کنند که از فروشگاه های اینترنی به دنبال کالای مورد نظر خود بگردید و آن را خریداری کنید، چرا که امکان جستجو و خرید از طریق اینترنت…
مشتریان در خرید از فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی
مشتریان در خرید از فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی
مشتریان در خرید از فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند کسب‌و‌کار فروشگاه اینترنتی از آن فرصت‌های نابی است که همه به دنبال آن هستند، از شرکت‌های کوچک بگیرید تا خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ. اما رفتار و حساسیت‌های مشتریان آنلاین با مشتریان عادی فرق می‌کند و خیلی وقت‌ها توجه نکردن به این نکته توسط فروشگاه‌های اینترنتی باعث شکست آنها می‌شود. براساس تحقیقات بدست آمده از خواسته‌های مشتریان در هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین آمار مربوط به حس وفاداری (Loyalty) در مشتریانِ اینترنتی، موارد زیر بدست آمده است: ۱- صحت سفارش : طبق نظرسنجی‌ها ۲۹درصد از مشتریان اگر یک‌بار سفارش کالای خود را اشتباه تحویل گرفته باشند، هرگز از آن فروشگاه دوباره خرید نخواهند کرد. ۲- طولانی شدن زمان تحویل : تأخیر بیش‌از اندازه در تحویل کالا و سفارش، باعث ریزش ۴۲درصد از مشتریان آنلاین می‌شود؛ مشتری اگر قرار باشد یک‌هفته منتظر تحویل کالا باشد که کلاً قید خرید را می‌زند! ۳- زمان تحویل : نزدیک به ۶۰درصد از مشتریان انتظار دارند از زمان تحویل سفارش خود مطلع شده، تا بتوانند نسبت به آن برنامه ریزی کنند؛ پس لطفاً دقیقاً این موضوع را برای مشتری مشخص کنید، حتی ساعت و دقیقۀ زمان تحویل کالا! ۴- پیگیری وضعیت سفارش : ۷۵درصد از مشتریان اینترنتی، علاقه‌مند به پیگیری وضعیت سفارش کالای خودبه‌صورت آنلاین هستند، اگر می‌خواهید موفق باشید بهتر است فکری به حال این نیاز بکنید. ۵- ارسال رایگان : عمدۀ مشتریان آنلاین، یعنی ۸۰درصد آنها، ارسال رایگان سفارش را به همه چیز ترجیح می‌دهند. سعی کنید برای برخی از فروش‌های دوره‌ای خود این نکته را لحاظ کنید. در زیر نیز یک اینفوگرافیک از موارد بالا مشاهده می‌‌کنید با عنوان « چگونه در ۵ مرحلۀ آسان، مشتریان آنلاین‌تان را از دست بدهید؟ » اگر فروشگاه اینترنتی دارید و یا قصد راه‌اندازی این نوع کسب‌و‌کار را دارید بهتر است قبل از هرچیزی این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که مشتری آنلاین بر اساس تجربه‌های بدست آمده خرید می‌کنند، پس برای آنها تجربۀ خوبی بسازید.
خرید لباس نباید زمان شما را تلف کند!
خرید لباس نباید زمان شما را تلف کند!
شاید زمان این رسیده تا به جای رفت و آمدهای طولانی در خیابان های شلوغ و خستگی راه رفتن بین قفسه های طولانی و گیج کننده لباس هایی که لزوما سلیقه ما را هم تامین نمی کنند، روی مبل راحتی بنشینیم، با لذت نوشیدن آرام یک قهوه، در چند دقیقه لباس های مورد علاقه خود را تهیه کنیم.
مدیرعامل شرکت پست: به زودی امکان خرید از آمازون و…
مدیرعامل شرکت پست: به زودی امکان خرید از آمازون و…
پس از توافق میان ایران و کشورهای ۵+۱، به نظر می رسد که در های کشور در حال باز شدن بر روی کسب و کارهای خارجی است. در همین راستا به تازگی مدیرعامل شرکت پست ایران، در مصاحبه ای اعلام کرده است که به زودی امکان خرید از آمازون و eBay برای کاربران ایرانی فراهم خواهد شد. آمازون و eBay از جمله مشهور ترین فروشگاه های آنلاین در سطح جهان به شمار می روند که تا کنون امکان استفاده از خدمات آن ها برای کاربران ایرانی فراهم نبوده است. حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست، در مصاحبه ای با روزنامه دنیای اقتصاد اعلام کرده است که این نهاد با مشارکت بخش خصوصی به بحث خرید از فروشگاه های اینترنتی خارجی ورود پیدا کرده است. به گفته مهری در حال حاضر شرکتی با فروشگاه eBay قرارداد بسته است و از مهر ماه خرید از این فروشگاه برای ایرانیان ممکن می گردد. همچنین شرکتی دیگر نیز با علی بابا و آمازون به تفاهم رسیده و امکان خرید و تحویل سفارش از این دو مجموعه نیز به زودی برای کاربران ایرانی فراهم می گردد. مهری در ادامه صحبت های خود، آمار جالبی را نیز در رابطه با تحویل سفارشات اینترنتی ارائه داده است. به گفته مدیرعامل شرکت پست ایران، در سال ۹۳ حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان از فروشگاه ها دریافت و تحویل مردم شده است. مهری پیش بینی کرده است که این آمار در سال جاری افزایشی ۷ درصدی را پشت سر گذاشته و به ارزشی ۴۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند. به نظر شما فراهم آمدن امکان سفارش از سایت های خارجی بر روی کسب و کار فروشگاه های اینترنتی داخلی تاثیر می گذارد؟ آیا با ایجاد فضای رقابتی، شرایط برای کاربران بهبود پیدا می کند یا این موضوع صرفا باعث نابودی کسب و کارهای ایرانی می شود؟
خرید آسان لوازم مدرسه در روزهای پایانی تعطیلات،...
خرید آسان لوازم مدرسه در روزهای پایانی تعطیلات،...
خرید لوازم مدرسه در روزهای پایانی تعطیلات، خرید لوازم تحریر از فروشگاه اینترنتی، خرید اینترنتی لوازم مدرسه، فروشگاه اینترنتی لوازم مدرسه، چگونه از فروشگاه اینترنتی خرید کنید...